Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg under juli 2011

Av Karin - 31 juli 2011 21:37

Uppdateringen av bloggen har inte varit speciellt frekvent de senaste månaderna. Jag hinner ju aldrig med att sätta mig framför datorn tycker jag och vad ska jag skriva om tänker jag. Då är det så mycket lättare att skriva något kort via telefonen på facebook.

Fast nu måste jag ju göra ett skrytinlägg och berätta om dagens utställning. Jag som inte är någon utställningsmänniska egentligen hade både badat, trimmat, fått hjälp med trimning, borstat, lagt alla hårstrån tillrätta samt tränat på att stå fint och att springa vänstervarv. Ja med Tea alltså. Det var inte jag som vart vacker.  

Det var sista utställningen vi kunde göra i valpklass. På onsdag fyller Tian nio månader och blir då junior. Utställningen idag hörde till Flatfestivalen och hölls av flatklubben östra och vi höll till på hemmaplan. ÖBK med andra ord. Nära och bra. Det gillar vi!

Igår hade vi workingtest vid Domarudden och då var jag med som funktionär och åskådare. Hela förmiddagen stod jag och kastade dummiesar. De flesta hamnade där de skulle och jag var som en svamp som sög i mig allt som den supertrevliga domaren delade med sig av. På kvällen var det grillning och samkväm och idag alltså utställning.

Och...vet ni....? Utställning är faktiskt ganska skoj. Åtminstone när det går bra.

Idag gick det bra! Tea slutade som BIM!! Brorsan Keno var naturligtvis svårslagen och blev BIR men domaren tyckte mycket om Tea och trodde att hon kommer att bli riktigt snygg. Han antydde också att Tina skulle ha visat upp Keno bättre än vad jag visade Tea. Jag förstår inte vad han menar?  

       

Efter kvällens promenad är lilla fröken inte lika vacker längre kan jag berätta. Hon hittade ett av de sunkigaste dikena på länge att rulla runt i. Tom tungan var svart. Men det får man när man skött sig exemplariskt i 2 dagar. Gyttjebad ska ju vara skönhetsfrämjande förresten så vem vet........

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards