Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Sommaren 2012

Av Karin - 22 augusti 2012 10:41

Sommaren 2012 börjar gå mot höst   och jag har varit urusel på att uppdatera bloggen. Nu ska jag göra ett försök att smmanfatta den senaste månaden.

Den har varit händelserik....

Efter Flatfestivalen sista helgen i juli erbjöd jag mig på en träning att passa lilla Nike 10 veckor när Tina skulle iväg och tävla. Redan här kan ju de flesta ana hur det gick men faktum är att jag överhuvudtaget inte hade en tanke på att jag skulle behålla henne. Nike  (Engsboda Call Me Sugar) är en dotter till Farin (Engsboda Sugar Brown) och Kevin (Gilliams Gold One Of A Kind). Hon fick följa med mig, Etza och Tea ut till landet. Jag var inte alls beredd på hur hon så totalt skulle charma mig med sin orädda och nyfikna attityd. Hon är tuff den lilla tjejen men hon är också oerhört kontaktig och förarmjuk. Första morgonen gick jag ner till vattnet för att ta ett morgondopp. Hundarna följde med, Etza och Nike stannade vi strankanten medan Tea simmade ut med mig. När jag vänder mig om får jag se Nike komma simmande efter oss.    Det var nog där jag bestämde mig.....

Det svåra var att övertala maken. Jag kan väl säga så här. Jag måste vara väldigt snäll. Lääääääänge. Att man sen kan se denne make krypa på golvet och gulla med alla 3 hundarna är en annan sak   


Vi tog med oss Petter till Kolmården en dag under semestern. Det var fantastiskt roligt. Både för honom och oss ska jag säga. Såååå kul att se hans glädje över alla djur, Bamseparken, delfin- och sälshowen och framförallt linbanan som gick över safariparken. Det var så läckert att segla över björnar, lejon, giraffer, antiloper, zebror och andra. Vi hade dessutom turen att hamna bakom en kabin med djurvårdare som slängde ut bröd åt djuren. Det var inte lätt att få Petter med sig hem efter en lång dag i parken men det gick till sist.

 


Flatmästerskapen gick av stapeln 11-12 augusti. Vi var ett helt gäng från Engsboda som åkte till Yxnerum i Östergötland. 11 som startade hund och 3 som stöttade och supportade. Nike fick stanna hos brorsan Wille som bor hos Lars. Tack Lars för det. Etza var med som support och Tea startade i unghundsklass. Det gick hyfsat bra för oss. Vi landade på en delad 14 plats med 62 poäng. 9 poäng till och vi hade varit i final. Nu gjorde inte det så mycket för jag är nöjd med det mesta lilla tjejen presterade och jag har lärt mig ytterligare på denna resa. I stället fick vi glädja oss åt att alla Engsbodare fick göra alla fyra rutorna. (Det var 3 rutor för alla och den fjärde fick man göra om man inte nollat någon av dessa samt hade över en viss poäng.) Dessutom fick vi med 3 hundar till söndagens finaler.

Sen var det ju inte kattskit de presterade dessa 3 heller. Alla var på prispallen!!!! Karin Cleeve vann nybörjarklassen med Mossa, Tina blev 2a i öppenklass med Elliot och Karin C kom 3a i samma klass med Tuva. SUPERDUPERGRATTIS till er.

Jag måste ju berätta att Tuva är mormor till Nike, Mossa är hennes moster och Elliot är hennes morbror. Ni förstår va? Det är ju bara föraren som kommer att kunna sätta käppar i hjulet för den hunden   

 

 

Jag kastade förresten en boll med bollkastaren över gärsgården långt ut i den höga gräset. Inga problem sa Tea.   

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards