Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Unghundsderby och Utställning

Av Karin - 10 juni 2012 17:45

Denna helg har varit innehållsrik. I fredags hämtade Tina mig och hundarna. Vi for till Hälsingland där Unghundsderbyt skulle gå av stapeln på lördagen. I Friggesund där tävlingen gick bor också Tinas pappa och där fick vi bo. Vi hade det superbra med all inklusive. Toppenskönt när man varit ute en hel dag att bara få komma hem och sätta sig till bords. Tack för det.

Solen sken hela dagen och det var 119 hundar anmälda till unghundsderbyt, många riktigt duktiga. För Tea och mig gick det väl sämre än jg hade hoppats. Vi började med att nolla 2 rutor för att sedan komma igen och få poäng på de tre sista. Jag är nöjd med fotgåendet, stadgan och det mesta av markeringsarbetet. Jag är mindre nöjd med några av hennes inlevereringar, där hon vek av framför mig. Dessutom är jag sur på mig själv eftersom jag tog i Tea (vilket gav oss den första nollan  ) efter ett annars mycket fint jobb. På de 2 sista rutorna fick vi 19 samt 17 poäng så det kändes ändå bra att få avsluta på ett bra sätt.

När grundtävlingen var över tog man ut 10 hundar till en semifinal och sen blev det final. Alla 10 hade fått 94 poäng eller mera i grundomgången,5 rutor med maxpoäng 20.  En labbetik hade tom fått maxpoängen 100!!! Verkligen kul att få se så duktiga hundar i arbete. Som publik hade man jättebra sikt uppifrån en skjutvall.


Idag klev Tina och jag upp halv sex för att bege oss till Sundsvall. Där var det utställning på programmet och jag skulle ställa Tea i Unghundsklass. Solen sken på oss även idag och det var riktigt varmt. När det var dags för oss att gå in i ringen var jag rätt nervös men jag hade ju Sofia i fickan   och Tinas råd från gårdagens vänstervarvsträning i huvudet så det gick riktigt, riktigt bra. Domaren tyckte om det han såg och placerade oss som 1a med CK. Jippiiieee!

Jag känner mig glad och lycklig och dagen blev sen ännu bättre när mamma Triss sprang hem certet. Hon har alltså att brås på min lilla tös   

 

"Feminint huvud med trevligt uttryck, utmärkt hals, rygglinje och kors. Välmusklad fram och bak, välutvecklad kropp för sin ålder. Utmärkta ben och tassar, utmärkta rörelser. Trevligt presenterad."

 
 
Ingen bild

Emma & Goblin

11 juni 2012 07:51

Vilken snygg tjej hon är! Låter himla kul med unghundsderby, utställning och allt annat ni hittar på - och ni gör det så bra dessutom! Hoppas vi ses på FM! Kram och grattis!

 
Ulla & Skäggkillarna

Ulla & Skäggkillarna

12 juni 2012 12:48

Alltid spännande att tävla med hund eller hur;)
Grattis till framgångarna i utställningsringen, både smart och snygg!!!!

http://www.schnauzermania.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards