Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg under augusti 2011

Av Karin - 31 augusti 2011 04:51

I måndags var det final i letacupen. Det är en uppletandetävling vi har haft på klubben i 5 omgångar. Varje omgång har det varit 10 föremål utlagda i en vallad ruta 20 x 25 meter. Föremålen har varierat. Det har varit leksaker, metallföremål, plastföremål, skor, koppel, kläder mm. Varje ekipage har fått 4 min på sig att skicka ut hunden för att leta upp sakerna. Efter 2 minuter har man fått gå in i rutan och hjälpa sin hund men saken skulle lämnas vid baslinjen och det var hunden som skulle bära ut den. Om man stod kvar vid baslinjen fick man 2 poäng för varje föremål men så fort man själv gått in i rutan så fick man bara 1 poäng. Maxpoäng var alltså 20.

Viss fördel hade man om man var med alla tillfällen eftersom alla poäng från samtliga 5 tillfällen räknades ihop.

Jag ställde upp med både Tea och Etza och det gick jättebra för oss. Första tävlingen sprang jag in i rutan och hjälpte till efter 2 minuter men de övriga 4 tillfällena jobbade jag från baslinjen hela tiden. När slutresultatet räknades ihop stod lilla Tea som segrare. Yngst av alla lyckades hon skrapa ihop mest poäng. Jag är jättestolt över denna lilla tös som har ett fint sökmönster och jobbar aktivt hela tiden. Man märker att både hon och Etza tycker att det har varit roligt. Etza kom fyra och det är ju inte heller illa. Det var ju många hundar med. Som flest var vi 20 st och minst antal startande var vi 12.

Alla duktiga hundar som var med på finalen fick även springa ut och leta rätt på sitt pris. Tea valde först och fick ett grisöra och en gummleksak i form av en gris. Etza hittade också ett grisöra och en tennisboll.


Om ni undrar varför jag bloggar i denna tidiga timma så är svaret att jag jobbar i natt. Nu börjar jag bli riktigt trött och om jag har stavat många fel så får jag skylla på det. 2 timmar kvar innan jag får åka hem och nanna sängen. Sen ska jag hämta finaste barnbarnen på dagis. Mystajm blir det då.







Av Karin - 21 augusti 2011 12:14

Nu är det säkert femte gången jag loggar in för att skriva ett blogginlägg. Varje gång har slutat med att jag lagt ner efter att jag suttit en stund och funderat på vad jag ska skriva för rubrik. Att det ska vara så svårt att hitta på något underfundigt.

Sen ska man ju komma på vad man ska skriva om också. Helst ska det vara något positivt som har hänt. Att någon av hundarna har gått bra på tävling eller utställning tex. Vad skriver man om när det inte går bra eller när man inte har tävlat?

Nu är det ju faktiskt så att sista tävlingen med Etza gick helt åt fanders men det tänker jag inte berätta om. Vad skriver man om då?

Solen skiner, det regnar, det har blivit höst. Nej förresten det är fortfarande sommar. Eller...... Barnbarnen mår bra, de är världens sötaste och jag är barnvakt......Ja det var ju  något nytt.... Eller...??

Nä, jag väntar nog med att blogga ett tag igen. Vi lever och mår bra. Vi tränar mot nya mål. Vi har faktiskt ganska kul. Det får räcka.

  

    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards