Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg under maj 2012

Av Karin - 16 maj 2012 12:57


 

Tänk vad åren går. Denna lilla sötnos fyller 7 år idag!

Det har varit 7 år av glädje. Jag har lärt mig så himla mycket av dig Etza. Jag har också slitit mitt hår i förtvivlan, när du inte har gjort som jag har tänkt mig. Förmodligen för att jag har varit otydlig eller inte tillräckligt intressant. Men vi har haft jättekul ihop du och jag och jag hoppas att vi får många fina år till att ha kul tillsammans. Det var inte långt ifrån att jag förlorade dig, hjärtat, den 22 februari när du skar dig så illa i tassen att du höll på att förblöda. Men vi red ut den stormen och nu springer du igen. Ibland är du lite stel och ibland går du lite orent och så kommer det nog att vara men du lever och är pigg och glad. Det räcker för mig. Vi ska nog tävla nån gång till i framtiden. I alla fall ett lägrespår hade jag tänkt mig till hösten. Om du vill hjärtat. Det tror jag nog för du älskar att spåra.

HURRA HURRA HURRA FÖR Etza idag!!   


Lillasyster Tea har fått mycket fokus under Etzas sjukskrivning. Vi har tränat mycket och vi har haft fokus på att starta B-prov under våren. För 2 veckor sedan gjorde vi vår debut på ett prov i Tystberga. Tea skötte sig bra men vi gick inte till pris den dagen. Lilla fröken har nämligen fått för sig att det kan vara läskigt att bara kasta sig ut i vattnet sådär utan flytväst och livboj. Detta ledde till att en and inte alls kom in för att Teasan bara stod på strandkanten och försökte få in anden med bara viljan.  Och då kan man ju inte komma med i prislistan

I lördags var det dags igen. Vi åkte till Nyköping för att göra våran andra start. Denna gången hade vi tränat mycket på vattenigångar. Jag kan väl säga som så att vi behöver träna mera. Jag tror att Tea behöver mera rutin och någonstans landa i att markeringar på vatten är lika kul som markeringar på land. Nu gick hon visserligen i fast först skulle hon bara hitta rätt ställe och sen skulle hon ju apportera en pinne som låg i vassen, men sen så hämtade hon anden. Fast jag är fasligt nöjd ändå. Hon fick in båda vattenmarkeringarna, landmarkeringarna gick jättebra, söket fungerade och jag fick alla vilten i hand. Sååå denna gång hamnade vi i prislistan. Nöjda med ett andrapris åkte vi hem. Nu väntar vi till hösten och filar på det som fattas så ska vi nog fixa våran 1a. Innan dess är det unghundsderby, Flatfestival och Flatmästerskap. Det blir en rolig sommar!!

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards