Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Toppenhelg

Av Karin - 30 juli 2012 12:53

Vilken toppen helg vi har haft Tea och jag. Sol, goda vänner, massor av trevliga hundar och bra resultat.

Det är Flatfestivalen jag pratar om.   

Flatfestivalen är en tävling för Flatcoated Retriever där man tävlar i jakt, lydnad och utställning. Man kan delta i alla tre delar eller också väljer man en eller två. Det är Flatklubben Östra som anordnar och eftersom jag sitter med i styrelsen var jag även delaktig i arrangemanget.

Det började med att jag var funktionär på lördagsförmiddagen. Jag stod på vattenrutan och vi betade av ungefär halva startfältet på den rutan innan vi bröt för lunch och jag fick avlösning för att själv starta.

Efter lunch var det då våran tur och vi startade med en dirigeringsruta. Tea löste uppgiften väl och vi fick 18 poäng på den rutan.

Jag hade trevligt sällskap av Tina och Sara på vägen runt. Sara gjorde ett toppenjobb med brorsan Keno. För oss gick det också bra. Till träningslistan lägger jag: Lite att fila på i fotgåendet under en Walkup och lite att peta i när det gäller att komma snabbaste väg till matte med dummin. Det var där vi fick våra poängavdrag men när allt var sammanräknat visade det sig att Tea och jag hade hamnat på en andraplats bakom Kano och Sara. Som trea stod Eva och Archie och således var vi tre Engsbodare på pallen!!  


Lördagskvällen grillade vi och hade mycket trevlig samvaro.   Det var en härlig kväll.

På söndagen förflyttade vi oss från Domarudden där vi även hade övernattat till ÖBK där lydnad och utställning stod på programmet.

Tea gick som nr tre i lydnadsklass 2 och jag hade nästan lite negativ förväntan. Det har ju inte gått så bra med fria följet, Tea har inte orkat ett fullt program, hon har tappat både fokus och mig och jag kände mig långtifrån klar eftersom jakten också tagit den mesta tiden i anspråk träningsmässigt.

Kanske var det därför det gick så bra? Jag hade inte lagt något större krav på mig själv och jag gick in och försökte bara vara glad och positiv och hjälpa min lilla tjej så mycket som bara möjligt. Jag tycker att vi lyckades med det. Vi fick 9,5 på helheten och där stod att det var ett bra förararbete.

Vi lyckades också kamma hem ett förstapris och jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅ nöjd. Tea var med hela programmet och visst finns det mycket att fila på men vi visade att vi kan och nu känner jag mersmak för lydnaden igen. Här ska tränas treans moment i sommar. Det lovar jag!   


Efter lunch var det dags för utställning och vi startade i unghundsklass. Lilla sötnosen visade att hon kan vara vacker också. Hon vann sin klass och fick HP.    Jag börjar faktiskt känna mig mer och mer hemma på att ställa ut. Polletten har trillat ner hos mig. Tack Sofia för att du fanns i min ficka även denna gång. Jag saknade dig men nästa gång är du med det är jag säker på.


En superduperhelg med andra ord. Tack alla underbara människor som varit med. Tommy, Vompan och Lia som jag delade rum med. Vi låg och fnissade på kvällen som om vi var på klassresa.

Tack Tina för att du hjälper till med så mycket och trots att vi är tröga ibland, får oss att fatta hur vi ska göra.

Nu ser jag verkligen fram emot Flatmästerskapet om två veckor. Det ska bli sååååå kul!!!

         

 
 
Ingen bild

Sara

30 juli 2012 13:43

Tack för en superbra helg Karin!
STORT grattis för alla fina resultat!
Du förvaltar din pärla mer än väl! :)

 
Ulla & Skäggkillarna

Ulla & Skäggkillarna

19 augusti 2012 07:50

Ja det låter verkligen som ni haft en toppenhelg. Stort Grattis till framgångarna!!!!

http://www.schnauzermania.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards