Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg under januari 2013

Av Karin - 2 januari 2013 19:07

Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året.

Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.  


Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån sorts idé om att Etza skulle starta elitklass igen och att jag skulle starta Tea i ettan var ju givet. Erik fyllde 2 år


Februari:Tea debuterade i lydnadsettan uppe i Rättvik och vi klarade ett förstapris med 171 poäng. Vi tränar jakt och lydnad. Den 22 februari skär sig Etza så svårt i tassen så att ligament och senor går av och hon är en hårsmån från att själv stryka med under operationen. I slutet av februari börjar jag jobba natt en del för att hinna med hundar och barnbarn bättre. Jag får en blandtjänst med mest nätter.


Mars:Petter fyller 4 år. Etza sövs ett antal gånger i samband med bandagebyten. Peo och jag åker till Prag 5 dagar. Etza går med skena och tratt och är inte helt lycklig över det. Tea och jag börjar träna för Anita Norrbom


April: 4 april blir Etza av med sin skena. I början vill hon inte stödja på tassen men börjar markera och sedan gå ganska snabbt. Forfarande är det koppelpromenader som gäller 2 veckor. Tea startar sitt andra WT i nybörjarklass på Lidingö och vi skrapar ihop 84 poäng. Vi debuterar också på B-prov 28/4 i Tystberga. Tyvärr med en nolla men för mig var det mycket lärorikt.


Maj:Vårt andra B-prov 12/5 Nyköping gav ett andrapris. I mitten på maj var vi och tränade hos Håkan och Carina på Sörmalands Hundskola. Det var också meningen att Tea skulle ställas ut 27 maj i Vallentuna men tyvärr fick Tea vattensvans och kunde inte vara med. Etza haltar fortfarande ibland. Det går dock bättre och bättre. Jag har bestämt mig för att inte tävla henne mer i lydnad. Vi tränar och har kul ändå.


Juni:Debut i lydnadsklass 2 med Tea. Bara att konstatera att vi inte var riktigt klara. Hem och träna. Vi åkte till Hälsingland och startade i Unghundsderbyt. Gick inget vidare men var en bra erfarenhet. Dagen efter var det utställning i Sundsvall. Där gick det bättre och Tea var bästa tik Ukl med CK. Mamma Triss fick även sitt andra cert!! Tea prickar sedan in sitt löp så perfekt efter Unghundsderbyt men så att hon blir klar till nästa månads slut då Flatfestivalen går.


Juli:Flatfestivalen går sista helgen i juli. Tea kommer tvåa i Nkl efter brorsan Keno på lördagen. På söndagen lyckas vi nå ett förstapris i lydnadsklass 2 med 169 poäng. Tea vinner även Ukl på utställningen med HP.


Augusti:Semester!! 3 augusti hämtar jag lilla Nike 10 veckor hos Tina. Jag ska passa henne över helgen när Tina är iväg och tävlar.  Ja resten vet ni. Nike är kvar hos oss än och jag har inte ångrat en sekund. Flatmästerskapen går av stapeln i Östergötland. Vi får poäng på alla rutor men det räcker inte till final. Ytterligare en mycket bra erfarenhet. Vi startar på B-prov i Ludvika den 25 augusti och där lyckas vi få vår efterlängtade etta!!!!


September:Valpträffarna börjar. Fantastiskt kul med valp igen och vilken häftig grupp vi är. Jag är spårläggare på ÖBKs lägrespår och Vaxholms högrespår. Passar på att låta Etza gå spåren när jag träningsgår dem. Hon är jätteduktig på att spåra och tycker det är jättekul. 30 september debuterar Tea på Goldenklubbens WT. Vi kommer 2a och får 80 poäng!!!


Oktober:6e oktober är det kennelträff. Såååå himla kul. Tea blir kennelmästare och Nike kommer femma. Sista helgen i oktober åker vi till Mjölby för utställning av båda hundarna. Debut för Nike i valpklass 1. Oplacerad med HP. Tea var fruktansvärt urfälld men fick i alla fall ett Excellent.


November:Jag börjar en rallylydnadskurs med Etza. Det visar sig vara en hit. Etza tycker det är kul och jag tror jag hittat en form som vi ska kunna tävla i igen. Nike är med om sin andra utställning. Hon blir 3e bästa tik med HP i valpklass1!


December:Jobba, sova, träna, äta, jobba, sova, träna, barnvakt etc. Jul och sedvanlig decemberförkylning.


Vi tränar vidare mot nya djärva mål!!


GOD FORTSÄTTNING alla vänner

   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards