Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 7 september 2008

Sökkurs

Av Karin - 7 september 2008 18:14

Hejigen

Jag sitter på jobbet och har det tråkigt. (Berätta inget för min arbetsgivare bara)

I förmiddags var Etza och jag på sökkurs igen. Skitkul det där. Fast jag tror inte att Etza tyckte det idag för vi körde med hundar som kommit mycket längre i utbildningen än vad våra gjort. Därför fick våra egna sitta i bilen. Så Etza var lite sur på mig. Men jag ska återgälda detta lilla gumman. I morgon är jag ledig och då ska vi ha jättekul.

Tanken med kursen är ju att vi ska lära oss att utbilda och det var därför som vi fick se hur några hundar och förare som kommit längre i sin utbildning agerade. Jag figgade för 2 st. Dels för en Kelpie och dels för Cessa (Etzas mormor). Båda dessa hundar tyckte mycket om godis och de var ganska lika när de fick sin korv. Som ett par pirayor liksom. Man är glad att man har fingertopparna kvar.

Dessutom var det två riesenschnauzrar som körde och då stod jag med på stigen och iaktog förar och hundarbetet.

Vi fick se många olika sätt att jobba på och det var verkligen superintressant.

Nu måste jag visst anstränga mig lite för lönen igen. Vi hörs.


 
 
Etza

Etza

7 september 2008 18:40

Jag kommer att hålla koll på dig matte att du gör som du lovat.

http://www.etza.dinstudio.se

 
Marie

Marie

7 september 2008 21:14

Vad kul med sökkurs. Jag har varit figge vid någon tävling men aldrig testat med mina egna hundar. Snälla, när du träffar Cessa nästa gång kan du då ta ett foto så jag får se henne. Pirayor, rätta ordet:)))) Jag har en sådan här också, jag är VÄLDIGT glad att jag har alla fingrarna kvar:))
Kram

http://www.ezys.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards