Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Karin - 26 november 2010 20:23

Idag har jag varit hos Tina och hälsat på valparna för första gången. De är nu tre veckor gamla och har så smått börjat äta, eller man kanske ska säga suga i sig lite riktig mat.

Det var riktigt kul att se dem sörpla i sig käket. Bordskicket var väl kanske inte det allra bästa. Det är nästan så att jag tycker att lille Erik faktiskt är bättre på den fronten.

Sen fick jag kika lite på tikarna var och en för sig. De verkar vara små tuffa tjejer som redan börjat med små lekinviter och de busade lite med sin presumtiva blivande matte.

Jag har också fått välja vilket av de namn som Tina registrerat valparna som min valp ska få. Valet föll raskt på Engsboda Storm in a Tea Cup. Jag har också därmed bestämt mig för vad hon ska kallas. Det blir Tea (ti). Ju mer jag smakar på det namnet ju bättre blir det. Lätt att säga, finns i stamtavlan, tufft och säkert inte speciellt vanlig. Jag gillar det stenhårt.

Riktigt kul var det att se valparna och nu känns det verkligen som om det kan få hoppa fram några veckor i rask takt.


Etza luktade förundrat och länge på mig när jag kom hem. Hon skulle bara veta.....   Jag är lite suddig men det beror faktiskt på fotografen.   Smarrigt med mat.   Har ni sett att jag kan lipa.   Den där fotografen!! Så exalterad så att hon inte kan hålla kameran stilla.   Jag är allt bra söt. Eller hur.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards