Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 21 juli 2009

Jobb igen

Av Karin - 21 juli 2009 02:28

Sitter på jobbet och har faktiskt överlevt de första timmarna. Det var inte så farligt att komma tillbaka och med vetskap om att jag bara jobbar 2 nätter denna vecka så känns det ganska ok.

Semestern har jag mesta delen tillbringat på landet med att göra i ordning en liten bod vi har så att man ska kunna sova därinne. Jag har målat och lagt golv. Sen har jag fixat vånings sängen. Lagt in ny botten och köpt nya madrasser. Så att den inte fungerar som "hängmatta" utan säng igen. Så nu går det faktiskt att sova där. Skönt för när Petter och hans föräldrar är där ute så måste ju de få bo i mitt lilla hus och då åker jag ut i boden.

Ett och annat spår har det blivit också. Jag har lagt spåren på en åker en bit från oss där de nyligen har slagit. Tyvärr är där ofta en massa harar och Etza hade väldigt svårt att koncentrera sig på spåret när hon samtidigt såg en hare som rusade iväg. Trots detta hittade hon både snusdosor och alla pinnar jag lagt ut men det tog lite längre tid än det brukar.

Annars så har jag lekt med Petter. Tittut är en favorit och det går mycket bra att gömma sig bakom blommorna som ni ser på bilden nedan.

Kantarellerna börjar komma och jag har redan plockat en hel del. Mmmmm

Maken har tillbringat nästan hela semestern med att måla vårt hus hemma. Ett hästjobb men nu är det klart. Sista helgen tog vi oss därför en välförtjänt tripp till Torshälla och bodde i campingstuga ett par nätter. Skönt att komma iväg lite.


Nedan några bilder från semestern. Petter badar och leker tittut  och Etza tigger banan. Kolla den blicken.

 
 
Cicci

Cicci

21 juli 2009 15:15

Stackare som jobbar men ni verkar ha haft en bra semester. Lycka till på hundkursen, har hört att det är en väldigt sträng instruktör...

http://www.familjenkaos.dinstudio.se

 
Katarina

Katarina

21 juli 2009 15:39

Kom nu inte och säg att man måste träna på semestern också! Nästa hund får bli en S:t Bernhard eller nå´t som mest bara ligger och sover.....
Herregud vad Petter blivit stor redan! Han var ju mini alldeles nyss!
Jobba på nu så ska jag njuta av mina fyra veckors semester som inleddes igår :)

http://lazyochzero.dinstudio.se

 
Kärran

Kärran

22 juli 2009 01:30

Haha! Vilken blick! Banan e gott, de! (Själv gillar jag inte rå banan - banantårta är mums, dock.) :)

Eh.. Varför har du paraplyt så där i högsta hugg?! Du hade väl inte semester samtidigt som mig, eller.. ? Hehehehehe!!!

Petter är förresten en riktig sötnos.

PS. Nu äntligen är "älgen.." klar. Efter fotoletning och diverse grammatiska rättande. Om du nu fortfarande är vaken. DS.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Veronica

Veronica

23 juli 2009 20:42

Hej
Sänder en hälsning från oss. Jag har precis börjat min semester. Och regnet vräker ner. Ha det bra.

http://www.123minsida.se/teamvlajkis

 
Catherine

Catherine

27 juli 2009 18:38

..va söt han är Petter!
Har du tränt på semestern..? Va duktigt, vi har verkligen vilat, och inte är det för jag har en sådan lat "St Bernard typ av hund" för hon vill verkligen hitta på saker jämt och blir understimulerad om jag latar mig. kram :)

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Ingen bild

Catherine

27 juli 2009 18:40

..glömde säga vi ska också gå kurs på samma ställe men jag ska gå med Xanto på andra kuren :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards