Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Karin - 10 juli 2009 09:47

Såja. Nu var vädret återställt igen. Som det brukar. Regn och rusk. Ni vet väl alla att detta är Kerstins fel. Hon har nämligen semester nu. Räkna med detta väder en vecka till har hon låtit meddela.

Jahapp...Gilla läget säger jag. Jag har ju precis 1 vecka kvar så jag får väl ta det som det blir. Kan väl inget annat heller antar jag. :-)

Igår när det var absolut sämst väder hade vi teamträning. Vädret visade sig dock höra till sånt som egentligen är oväsentligt. Vi skulle ha haft Tomas M som instruktör. Nu blev det inte så tyvärr för Tomas fick åka akut till sjukhuset igen och blev inlagd. Vi lider alla med dig och din sjukdom. Hoppas att du snart mår bättre.

Vi andra hade trots detta (och vädret) en lyckad träning. Vi körde apportering. Delade in oss i  2 grupper och hjälpte varandra. Jag körde med Henrik, Kent och Lotta H. Vi tränade släta apporteringar på olika nivåer. Lotta & Trixa har precis börjat så där blev det greppanden och glädje i att komma till matte med apporten i munnen. Henriks Sam tuggar när han kommer in till Henrik så där fick Henrik vända på klacken och springa ifrån när han var på ingång.

Etza gör egentligen rätt bra släta apporteringar men  vi kan ibland ha problem med lite förväntansljud. Där fick jag hjälp att lägga ut apporten i stället för att kasta den och vips slutade hon låta.

Den andra gruppen körde vittringsapportering. Det var Lottie, Tina och Lotta AW som körde hund och de fick stor hjälp av Sanna som var med utan hund. Tack Sanna för att du kom trots att Cessa var med Janne. Det är guld värt att ha folk med som tittar och ser sånt som man bara kan se från sidan.


Etza och jag ägnar annars sommaren mycket åt hoppteknik. Jag har köpt 3 agilityhinder på Rusta som jag sätter upp med olika höjd och olika avstånd. Vi försöker träna lite varje dag och faktum är att jag tycker mig se en tendens till att hon hoppar bättre. I vilket fall känns det så. Om det beror på att jag vill det eller att det är så återstår att se.

Vi har också varit till veterinären. Ögonen rinner igen och det verkar som om Etza är allergisk mot något pollen eller så. Vi fick salva och kortisondroppar och bara på 1 dag är hon mycket bättre igen.

Nu ska jag njuta av min sista semestervecka och även av resten av sommaren. Etza och jag ska förresten gå på kurs hos Carro med början den 26/7. Det ska bli jättekul.

Ha det ...........


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards