Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Inspiration

Av Karin - 4 augusti 2009 02:17

Ja är full av inspiration. Kursen för Carro är mycket bra. Du är jätteduktig som instruktör. Tack för ditt engagemang. Jag är så glad och jag har fått massor av inspiration och tips om sätt att träna på. En hemsida med mycket att läsa angående hundträning är klickerklok. Den är verkligen värd att besöka.

Jag har ju inte tränat Etza på detta sätt tidigare men märker ju att hon svarar bra på träning som innebär att hon måste tänka själv. (Ja, jag vet Cissi att du har tjatat på mig om detta tidigare att det är Etza ska jobba och inte jag). Det ska bli ändring på det nu.

Nu har vi också anmält oss till spår appellen den 20 sept. Vi får väl hoppas att jag inte har hunnit sätta för mycket myror i skallen på Etza med nya träningsformer innan dess.

I lördags var jag och tittade på agility. Det var tävling på klubben och flera klubbmedlemmar startade. Alla är så duktiga. För Etza blev det riktigt bra passivitetsträning. Att sitta tyst och stilla utan att det händer något är ju inte riktigt hennes starka sida. :-))






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards