Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Dagis & syskon

Av Karin - 26 augusti 2009 00:30

Sista natten denna veckan. Skönt. Det är lugnt och patienterna sover. Precis som de ska men det gör också att natten går ovanligt sakta.

Petter har börjat på dagis. Han gick inskolning ti,ons,to förra veckan och på fredagen var han sjuk. Det är väl så det blir nu. Ett pusslande mellan vem som ska hämta , lämna och vabba. Jag har vissa aningar om att jag kommer att både få hämta och ta hand om honom när han är sjuk när jag är ledig. Man kommer förmodligen att bli sjuk också. Men det är ju ett kärt besvär och man får väl hoppas att man är morståndskraftig mot alla giftiga barnbaciller. Annars kommer jag väl att beklaga mig i detta forum antar jag.

Petter ska bli storebror också. I slutet av januari är det dags. Spännande.


Etza och jag tragglar på med träningen. Spåret har peppar peppar fungerat ganska bra sedan vi konkurrensspårade med Cicci och Jax. Visserligen har hon gjort något släpp men skärpt till sig direkt när jag har stannat.

I framförgåendedet övar vi på raka halter. Sen insåg jag också att det var länge sedan vi tränade platsliggning så nu blir det intensivträning där också. Fokus på att ligga still utan att glida över på ena skinkan. Jag provocerar henne genom att putta henne åt sidan och hon ska hålla emot.

Löpet har börjat gå mot sitt slut. Nu är hon tack och lov inte lika pinsam längre.


Nästa helg ska jag vara figurant på vår söktävling. Det ska bli jättekul. Jag har aldrig varit med på något sådant förut. Hoppas bara att det inte regnar.  (Har du fortfarande semester då Kärran? :-))



 
 
Marie Olsson

Marie Olsson

26 augusti 2009 08:10

Oj Petter på dagis, vad tiden rusar iväg. Vad kul att han ska bli storebror, sedan får du två gullefjun att rå om - härligt!
Ezy har också löpt klart, skönt! Dom är VÄLDIGT pinsamma:))) Jag har varit figge på en söktävling, det var jättekul! Hoppas du också får det
Kram
Marie o Ezy

http://www.ezys.se

 
Kärran

Kärran

27 augusti 2009 22:34

Haha! Jag börjar jobba nu på måndag! :(((

http://wwww.storolillnos.dinstudio.se

 
Catherine !

Catherine !

28 augusti 2009 09:45

Men va fint att vi sågs igår för en platsliggning..! Det där med skinkan låter lite svårt.. Maja glider jämt över.. för mig ser det ut som hon slappnar av, men jag förstår det är väl nåt högre upp i klasserna :)) Platsliggning igen nästa tisdag :)

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Katarina

Katarina

30 augusti 2009 00:57

Jo du Karin, jag tänkte bara kolla - hur gick det att hämta Petter på dagis egentligen?
Hihi, nu borde jag gå och lägga mig, har ju en spårdate om 8,5 timmar.....

http://www.lazyochzero.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards