Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Karin - 13 juni 2009 01:11

Klockan är mitt i natten. Alla patienter sover. Efter 2 lite halvröriga nätter har denna hittills varit lugn. Det är då tiden går såååååå sakta.

Spåret Etza fick i måndags gick galant. Jag la ett skogsspår denna gång efter att ha lagt mycket på äng sista tiden. Jag behöver inte säga något längre när jag släpper på henne utan hon vet precis vad hon ska göra. Nosen i backen och så letar hon rätt på vart jag har gått iväg. Jag gick väl ca 1000 meter och hade lagt 7 pinnar + slut samt flera vinklar. Alla pinnarna plockade hon upp. Det är kul att se att hon stannar upp och letar efter pinnen när hon känner att den finns i närheten.

Jag känner att jag behöver träna på att någon annan lägger spåret. Dags att höra efter om det är någon som vill spåra någon dag. Katta, Kärran, Cissi, Carro? Hör gärna av er om ni har tid.

I torsdag när jag hade sovit till fem på eftermiddagen ansatte det dåliga samvetet mig. Jag tog en promenad med Etza och åkte sen till hundklubben för att träna. Tänkte att någon från träningsgruppen säkert var där och jag borde ju komma när vi har träningsdag. Men det var ingen från TTM där. Annica R och Juni var dock där så lite störning och snack fick vi i alla fall. Jag körde framförgående och hopp/sitt samt lite fritt följ. Vi fick i alla fall en bra träning och mitt dåliga samvete lättades lite. Just när man jobbar flera nätter i rad känns det ibland lite svårt att hinna med det man föresatt sig i aktiveringsväg mellan jobbpassen. Men å andra sidan har jag ju så mycket mera tid när jag är ledig.

I morgon (egentligen i dag) går jag av och sen är det bara måndagnatt kvar innan semestern börjar. Jag ska vara ledig nästan 5 veckor. Det ska bli så skönt. Jag ska försöka låta bli att tänka på allt vi ska hinna med. Måla huset, måla fönster på landet, fixa boden på landet, lägga spår, passa Petter, mm mm mm mm :-))))))) Nej nu SKA jag njuta och inget annat!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards