Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Kallt och ruggigt

Av Karin - 9 november 2010 14:32

är det. Jag som behöver träna. Men det känns inte schysst (stavas det så?) varken mot Etza eller mig att köra lydnadsträning i det här vädret. Jag är ledig i morgon också så vi får väl hoppas på bättre väder till dess.


I onsdags 3/11 föddes min blivande lilla valp. Triss fick 12 valpar 8 hanar och 4 tikar. Tyvärr var det 2 av dem, en liten hane och en liten tik, som inte klarade sig mer än ett par dygn. Så sorgligt.....   

De andra små mår i alla fall bra och Triss är en omtänksam mamma. Nu väntar några långa veckor för mig men jag antar att de sveper förbi de också det har ju redan gått nästan 1.


Etza och jag har slipat vidare på elitmomenten. Ibland känns det jättebra    och ibland känns det som om vi aldrig kommer att komma till start.   


Vi har varit och tittat på när Lisbeth, Lotta och Tina tränat jakt. Det har varit väldigt bra stadgeträning. Första gången vi var med var Etza helt galen först och ville springa med och leta apporter när de andra hundarna sprang. Men jag passade på att köra sitt - stilla och det tog sig mer och mer.


Nu ska jag åka och hämta ett bokpaket på posten. Jag har beställt en bok om Flat Coated Retriever. Det gäller ju att läsa på lite. Eller hur..?

 
 
Ingen bild

Emma

9 november 2010 14:55

ÅH VAD ROLIGT! =) Det kommer gå hur fort som hellst de där veckorna! Jag har ju redan haft mitt lilla monster i 4 veckor, det kan man inte tro...

 
Ingen bild

Eva o guldhundarna

9 november 2010 15:25

Vi tassade in, det är inte bara träning som ligger nere idag. promenaderna ser ut att utebli. Hoppas på en bättre dag i morgon. Vi håller tummarna för att valparna får en bra uppväxt o att tiden går fort för er.

 
Ingen bild

Marie Olsson

9 november 2010 16:30

Såååå kul och spännande detta kommer att bli, Etza blir ju storasyrra ju:=== GRATTIS o Lycka Till
Kram
Marie

 
Kärran

Kärran

11 november 2010 07:30

Kul! Snart är hon här!!! (Det är väl en tik du ska ha?)
Du har nu cirka sju veckor på dig att läsa in dig på Flat coated. :) Hihi! Ta vara nu på de här LUGNA veckorna innan valp-jobbet börjar. Jag förstår att du läääängtaaar!:)))

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards