Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 5 december 2010

Av Karin - 5 december 2010 17:23

Denna helg var det Lucia Cup, vår stora lydnadstävling vi har varje år. Jag har ju tävlat 3 år i rad men detta år var jag bara funktionär. Detta innebär mycket tidiga morgnar. Vi hade samling kl 05.00 i går och kl 05.30 idag. Det fiffiga med det är ju att vi blir klara tidigt och har eftermiddagen till annat.

Jag måste dock erkänna att jag känner mig ganska mör nu men det är absolut värt det. Tävlingen är så mysig. Marchaller, luciatåg (i år var Katarinas döttrar Lucior och det gjorde en gammal tant som mig lätt gråtmild) glögg och julbord som avslutning. Men framförallt en mycket trevlig samvaro med roliga klubbkompisar.


Årets Lucia Cup vinnare blev som grädde på moset en klubbkompis. Grattis Matilda till en fin insats.

 

Jag vet ju hur det känns så när resultatet lästes upp kom det faktiskt en liten tår igen.


När vi var klara var jag bara tvungen att träna lite med Etza. Lilla gumman har blivit lite eftersatt dessa dagar. Vi gick ner på planen och gjorde ett rutanskick. Gick jättebra. Jag körde inte hela momentet utan belönade i rutan med Etza liggandes. Sen körde vi 4 dirigeringsapporteringar. 3 av dem gick strålande. Där borde jag slutat efter nr 2. Men gjorde samma blunder som så många ggr tidigare att ta en extra.   "Det gick ju så bra". På den tredje stack hon till fel apport men tog den inte när jag ajade henne. Hon kom tillbaka med en attityd att göra bättre ifrån sig och det gjorde hon också på nr 4. Sen körde vi lite fritt följ och en inkallning. Kände mig nöjd med det också. Det känns som om Etza mått bra av att vara lite passiv några dagar. Hon tyckte att det var riktigt kul.


Jag ska hälsa på lilla Tea denna vecka och sen ska jag vara valpvakt fredag-lördag. Det ska bli jättekul. Jag kommer nog att sitta i valplådan hela lördagen.  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards