Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 12 december 2010

Av Karin - 12 december 2010 15:11

Jag har varit valpvakt. En oerhörd förmån att få studera de små godingarna på nära håll under ett dygn. Tina var med Karin H på en strapatsrik utfärd till Tjeckien där de skulle hämta en valp och jag tog över som valpvakt fredag em till sent lördag kväll då Tina kom tillbaka.

Mat 4 ggr om dagen och städning minst lika många ggr. Men framförallt så har jag kollat in alla valparna och främst då de båda tjejerna. Jag har tittat på dem i valphagen, jag har haft ut dem i köket och vi har mysat i soffan.

Båda tikarna tikarna kommer till ro när vi mysar. Lilla nacken är oerhört söt och social som tusan men aningen fegare på golvet. Lilla vä fram är lite större ser mycket bra ut och är lite mer tuff på golvet. Jag hade båda tjejerna ute samtidigt. Ingen av dem blev passiv där ute men det som charmade mig mest var när vä fram kampade med en hundfäll som låg där och släpade in den under bordet. Just nu är det hon, den lilla kamphunden, som är min Tea men som sagt de är bra båda två och det kan hända saker de 2,5 veckor som är kvar. Svårt att välja men det är skönt att båda tjejerna är så bra för då spelar det inte så stor roll vem jag väljer.

Oerhört fascinerande är det att iaktta 9 valpar och inse att det är helt olika individer allihop. Trots att de bara är drygt 5 veckor så syns det så tydligt vilka som det är mera go i än andra.

           



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards