Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Tea 1 år!!

Av Karin - 2 november 2011 21:22

Tänk vad tiden går. I morgon är det ett år sedan Tea föddes. Lilla skruttan har blivit stora damen. Fast i mina ögon är hon en liten skrutt fortfarande.

Hur har det blivit då att bli retrieverägare? Jo, jag måste säga att jag är mer än nöjd. Det är ju inte så att jag är missnöjd med Etza, vi har haft en fantastisk resa och jag har lärt mig jättemycket av/med henne. Vi har ju kommit upp i elitklass i lydnaden och nånstans har jag fortfarande ett litet hopp om att vi ska kunna nå ett förstapris där också även om träningen just nu ligger lite på is. Jag älskar henne jättmycket och vi kommer att träna vidare.

Att få en ny hund i familjen har dock gett mycket mer. Dels har Etza blivit mycket bättre i sin fokus på mig av konkurrensen. Dels har jag fått en tjej som är mycket lättare att träna än Etza någonsin har varit. (Därmed inte sagt att det är plättlätt.) Sen har jag fått upptäcka jaktträningen! Det är såååååå kul!!! Tänk att få träna det som hunden är avlad att göra och som är så självbelönande som apportering är för en retriever. En helt ny värld har öppnat sig för mig.

Att jag sen fått en så duktig hund gör ju inte det hela sämre. För duktig är hon min lilla Tea det har jag förstått. Sen är det ju så att jag måste hålla ihop det hela och jag lär mig hela tiden.


GRATTIS  PÅ  ETTÅRSDAGEN  ÄLSKADE  TEA och GRATTIS ALLA KULLSYSKON!

 


   

 

 
 
Katarina med vovvar

Katarina med vovvar

2 november 2011 22:55

Grattis på födelsedagen till klubbens letamästare!

http://lazyzero.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emma

3 november 2011 02:00

ÅH VAD FIN HON HAR BLIVIT!! En riktigt skönhet! GRATTIS Tea!

 
Ulla & Skäggkillarna

Ulla & Skäggkillarna

4 november 2011 17:45

Grattis till Tea på 1 årsdagen:)

http://www.schnauzermania.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards