Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Karin - 15 maj 2011 18:11

Länna är mitt paradis på jorden. Min mormor fick köpa den lilla torpstugan, som ligger alldeles vid Lännasjön, när morfar dog och hon köptes ut från gården som skulle brukas vidare. Med en nyfödd dotter var det inte lätt att behålla gården men genom att hon fick köpa den lilla torpstugan så hade hon ändå kvar något som knöt henne till byn. Mormor är död sedan 6 år tillbaka och nu är det min mamma som äger stället. När jag fyllde 50 fick jag en friggebod i present och det är min lilla stuga på tomten. För övrigt är byggnaderna i ganska dåligt skick och det är inga bekvämligheter annat än el, sommarvatten och torrdass. Men läget invid sjön är ljuvligt och kan man bara vara ute så är det underbart. Jag har tillbringat alla mina barndoms somrar där och att åka dit är en lisa för själen. Tanken är väl att vi så småningom ska kunna rusta upp eller bygga nytt. Vi får se. Jag ska bara vinna på Lotto först..............

I helgen var jag och hundarna ute och sov kvar för första natten i år. Alldeles själva var vi och jag hann både träna lite med dem och gå skogspromenader samt jobba lite med gräsklippning och annat småpyssel.

Men framförallt njöt jag. Att vara därute ger energi. batterierna är laddade.


När jag kom hem idag var pojkarna och Lena på besök. De ger också energi fast på ett annat sätt. Ska jag vara ärlig så tar de en del energi också. Men de ger mer än de tar så nu är jag fullproppad med positiv känsla. Både från Länna och barnbarnen.

           

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards