Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 12 november 2008

Av Karin - 12 november 2008 04:27

Tänk vad tiden går sakta ibland. Jag befinner mig just nu i dom sega vargtimmarna. Alla mina patienter sover (Ja du också Anders, jag vet att du läser detta, du snarkar faktiskt också  :-)) och det är ju vad de ska göra på natten. Men det är ju just då som timmarna börjar gå extra långsamt. Det är som om tiden sniglar sig fram. Nåja det här är sista natten denna vecka. I morgon ska jag bara sova max 4-5 timmar för att vända tillbaka dygnet igen.

Stackars Etza blir ju inte vidare aktiverad när jag jobbar. Det märks faktiskt på henne. Hon riktigt ber om att få jobba. Känns som om man skulle kunna utnyttja faktiskt. Ska se i kväll hur träningen går.

Jag har anmält oss till Lucia cup. Så nu ligger vi i hårdträning. Jag försöker att jobba på att minska belöningen med godis och öka samspelet mellan oss. Det är ju bara med mig själv jag kan belöna på tävling. Hoppet går så där. Oftast gör hon rätt men jag är livrädd att hon ska fastna igen. Hon hoppar så plant när hon gör återhoppet med något i munnen. Jag har valt att köra tvåans hopp/sitt när jag tränar hela tävlingsprogrammet. Detta för att hon med glädje ska våga närma sig hindret. Sen kör vi hopp/apport separat med stora glädjetjut från mig när hon återhoppar. Det har faktiskt gjort att hon gör rätt nu när jag kastar apporten. Det har i alla fall funkat i 2 veckor. Jag har ju ingen stor målsättning till Lucia Cup.  Det vore dock kul om vi lyckas få poäng i alla moment.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards