Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Glädje och rädsla.

Av Karin - 5 juni 2009 14:40

Glädje:

Igår fyllde Lenas man Björn år. Han fick den allra bästa present han kunde önska sig. Ett nytt jobb! Han blev varslad i april och slutar sitt nuvarande i juli så det var med stor glädje vi fick höra att han fått en ny anställning. Stora stenar föll från våra bröst. Härligt.


Rädsla:

Idag när jag rastade Etza längs viltstaketet vid en motorväg fick hon plötsligt syn på ett rådjur alldeles bara 30 meter från oss. Allt går ju så fort. Ett ögonblicks ouppmärksamhet från matte och hunden har farit iväg i 120 knyck. Stängt båda öronen och bara rusat. Rådjuret lyckades ta sig igenom viltstängslet på något sätt och jag genomlevde skräckfyllda långa minuter (säkert bara 1) där jag skrek mig hes på Etza och försökte få henne att komma. Rådjuret tog sig vant över till andra sidan av vägen trots att det kom flera lastbilar. Som tur var lyckades inte Etza ta sig igenom. Men fy tusan vad obehagligt det var. Jag såg framför mig både rådjur och hund mosade av lastbilarna. Ärligt talat vet jag inte vad jag gjort om det hade inträffat. Är fortfarande alldeles skakig.

Jag tog i alla fall bilen och körde motorvägssträckan sakta för att se om rådjuret var kvar. Det var det inte så förmodligen kände det till viltstängslet bättre än oss och visste var man kunde ta sig in igen.


Konsensus:

Jag kommer aldrig mer att ha Etza lös där det finns vägar i närheten. Inte ens om det är inhägnat. Nu har jag sett att det går att ta sig igenom och en sådan här sak vill jag aldrig mer vara med om.


Glädje:

Denna helgen ska jag vara barnvakt från ikväll till på söndag kväll. Det ska bli jättekul att rå om Petter alldeles för oss själva. Lena och Björn ska på bröllop på Gotland. Jag kommer förmodligen att bli alldeles slut och det är väl tur att det snart är semester så att man får vila upp sig.



 
 
Kärran

Kärran

6 juni 2009 00:37

Fy sjutton! Koppel på intill vägar fast det är staket! (Om man inte vet till 110 % säkerhet att det inte går att ta sig igenom staketet.)

Jo, spökhistorien kommer inom kort. Fast det är inte mkt till spökhistoria. Men den är sann...

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Marie Olsson

Marie Olsson

6 juni 2009 17:02

Vad härligt att han fått nytt jobb, jättekul och likaså att du ska få rå om Petter, mysigt och jag förväntar mig en massa foto efter helgen:)))
Men - vilken rysare med Etza och rådjuret, jag hade nästan panik innan jag läst klart att allt gick bra - tack och lov. '
Ha en härlig helg
Marie och Ezy

http://www.ezys.se

 
Katarina

Katarina

6 juni 2009 21:36

Fy sjutton vad hemskt! Har själv varit med om att en hund som jag och några kompisar var ute med blivit påkörd. Det är, för att använda en gammal klyscha, inget man önskar ens sin värsta fiende! Den där skräckkänslan som nästan förlamar en.... Hua! Tur att Etza inte var så "smart" som rådjuret då :)

http://lazyochzero.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards