Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

Puh vilken helg!!!

Av Karin - 8 juni 2009 09:42

Jag är full av beundran!

Ja, för alla er som gör det här varje dag.

Jag har haft Petter hela helgen. Från fredag kväll till söndag kväll. Det har varit jätteskoj. Han berikar hela ens tillvaro. Han är så go och mysig den lille killen. Men jisses vad det också tar på krafterna. Man märker att man inte är så ung längre. (Vad menade jag med det där??? Jag är ju faktiskt en ung mormor med mina 52 år undrar hur det är för dem som är kring 65.)

Det är ett ständigt passande må ni tro. Hemma hos oss är det ju inte riktigt anpassat efter barn längre och allt (jag menar ALLT) ska undersökas. Det är exempelvis väldigt roligt att öppna braskaminen. "Titta mormor. Jag kan."

Tack och lov har jag ännu hunnit med att bryta honom där. Han har faktiskt inte upptäckt askan därinne. Än......Puh........

 I lördags var vi till Rönninge By och tittade på djuren. Det är extra skoj eftersom han har en bok med ladugårdens djur och hur de låter. Man märkte att han kände igen det. Mata kaninerna med maskrosblad var jätteskoj.

Nåt som också är jätteskoj det är att springa. Har han väl bestämt sig för att gå åt ett håll så är det nästan lättare att vända ett godståg i full fart.

Tack och lov går han att avleda. Fast inte förrän efter att han har startat sitt illvrål. Man måste ju markera att man är missnöjd.

Jag kommer på mig själv med att använda hundrösten *skrattar*. Braaaa. Vad duktig du är. Himla duktig kille. (Ibland säger jag tjej, snacka om invant mönster)

I vilket fall har vi haft en härlig helg. Stackars Etza har dock inte fått så mycket aktivitet. Det ska hon få igen idag. Nu ska jag ut och lägga spår. Det gäller att ladda batterierna. Jag har ju hand om Petter i morgon också. Det är ju tisdag. Men jag ska njuta av det. I augusti börjar han på dagis och då är det slut på dagmormorsjobbet.


Lite bilder var ju efterfrågade.



 
 
Marie Olsson

Marie Olsson

8 juni 2009 18:05

:)))))) Förlåt Karin, jag sitter här och gapskrattar, känner igen mig själv. Man njuter av att få rå om sina små, men vad trött man blir:)))) Underbara bilder på Petter och dig, så stor han blivit och vad söt han är. Tack snälla för titten och lycka till med spåret idag.
Kram
Marie o Ezy

http://www.ezys.se

 
Katarina

Katarina

8 juni 2009 19:55

Hihi, vilken söt kille! Mormor upp i dagen :)

Och hur kan du säga att Etza inte blivit aktiverad! Hon har väl varit barnvakt hon med?

Jo jag tänkte: kan vi inte bara komma överens om att ALLT alltid är Kerstins fel (onte bara fotbollen)?

http://lazyochzero.dinstudio.se

 
Carro

Carro

8 juni 2009 20:00

Gud vad söt han är! Och vilka fina bilder.

http://www.kontrollek.bloggagratis.se

 
Kärran Syndabock AB

Kärran Syndabock AB

10 juni 2009 03:34

Haha! Anar en blivande stamkund!! ;)))

PS. Jo, jag instämmer med ovanför skrivande talare: Han är jätte-söt! DS

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Catherine

Catherine

10 juni 2009 12:15

Åh vilken mysig helg med ditt söta barnbarn.. såå söt!
Läste skräck ögonblicket du hade vid motorvägen, va hemskt, jag fick frossa..
kram

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Carro

Carro

10 juni 2009 14:39

Du får mer än gärna länka till mig!

http://www.hundid.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards