Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 2 november 2009

Av Karin - 2 november 2009 13:47

Halloween säger dom att det är. Vad är det för strunt?Obestämd I min värld är det Alla Helgons Helg. Vackra kyrkogårdar med kransar och ljus. En stunds eftertanke och hyllning till de döda.

Så vad händer? När man sitter hemma i soffan i allsköns ro så plingar det uppfordrande på dörren. Jag går för att öppna. Utanför står det 6-7 st utklädda varelser som ser ut som om de klivit direkt upp ur dessa vackra kyrkogårdars gravar.

" Bus eller Godis" skrek de.

Då tyckte Etza att det var nog och började storskälla. Hon gjorde sig extra stor och fick stöd av att jag höll henne i halsbandet. Ungarna backade förskräckt i dörröppningen.

"Jag har inget godis" sa jag.

"Då blir det bus" sa monstren.

"Vet ni, om ni busar så måste jag nog släppa hunden" sa jag.

"Äh näää. Kom vi går" Hörde jag och sen försvann de.

Nu ska tilläggas så att ingen tycker att jag skrämmer små söta barn att dessa ungar var i 12 årsåldern.

Jag kände mig faktiskt ganska nöjd. Jag tycker rätt illa om både påskkärringstiggandet och denna nya monstertradition. Alltså visst fira gärna Halloween med fest och maskerad men låt andra vara i fred. Det blir så krävande med tiggeriet. Förra året kom det några kids till mina gamla svärföräldrar. När de inte fick något godis där kastade de ägg i deras brevlåda. Mina svärföräldrar börjar närma sig 90 och de kände sig väldigt kränkta. Dessutom tyckte min svärmor att det var otäckt och skrämmande.

Jag hoppas verkligen att Halloweentraditionen inte utvecklar sig till det spektakel som är i USA.

Låter jag grinig? Det är jag säkert också men det är bara för att jag inte gillar detta och jag kommer aldrig att ha godis hemma bara för att ge till dessa krävande monster Skrikandes.


Ett helt inlägg utan hundsnack? Kan väl inte gå för sig. Joo......Skrattande


Förresten läser jag tidningen upp och ner nuförtiden. I alla fall när det gäller fotbollstabellen. Man måste ju det för annars stämmer den inte. Flört


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards