Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 19 december 2009

Av Karin - 19 december 2009 17:11

I natt när vi sov som bäst    vaknade vi abrubt utav brandvarnaren. Yrvakna flög vi ur sängarna och Etza kom farandes som ett jehu från nedervåningen upp till oss där vi sover. Vi gick ner för att leta eldsvåda men där fanns ingen. Tack och lov kanske man ska tillägga här. Antagligen var det så att batteriet var på väg att ta slut och brandvarnaren fick fnatt för när vi satte på den igen larmade den för låg batterinivå. 

Lite läskigt var det i alla fall att vakna på detta sättet. Jag låg sedan och tänkte på hur det blivit om det hade varit på riktigt. 20 grader kallt ute och att i panik fly från ett brinnande hus måste på alla sätt vara en mardröm. Nu drabbade den ju inte oss i natt och jag är så oerhört tacksam för det.   Nu ska vi köpa en ny brandvarnare. Vi vågar inte lite på den här.

Idag känns det aningen bättre i min förkylning. Hoppas verkligen att det har vänt nu. Jag orkade faktiskt gå en långrunda med Etza och maken. Sakta men ändå vi var ute i nästan 2 timmar. Härligt i snön. Kameran var med även denna gång och korten blev lika dåliga som de brukar men jag måste ju visa några.


       

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards