Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 11 september 2010

Långt.......

Av Karin - 11 september 2010 09:38

...........mellan inläggen har det blivit. Tiden räcker inte till tycker jag. Egentligen har jag inte tiden just nu heller men lite kort ska jag väl hinna.

Höst känns det som om det har blivit. Jag tycker egentligen mer om hösten än sommaren. Åtminstone när det är så här fina dagar som det har varit nu ett tag. Klar luft men ändå lagom varmt. Man orkar göra saker.

Jag har börjat jobba igen. Det är väl OK men tar alldeles för mycket tid från annat jag skulle vilja göra tycker jag. Sen hade jag glömt bort hur tjafsigt det kan vara när många kärringar ska komma överens på en arbetsplats samt hur mycket skitsnack som ryms i korridorer och förrådsutrymmen. Nåja.... det är väl bara att bita ihop och köra med sin positiva syn antar jag. Jag vägrar att lägga energi på tjafs i jobbet.


Jag har börjat en kurs i förberedande tävlingslydnad igen. Som kursledare alltså. En härlig grupp är det med klara tävlingsambitioner och en vilja att lära sig hur man ska lära in alla moment och vad man ska tänka på inför tävlingsstart. Kul är det och det höjer ens personliga ego en aning när man inser att det här kan jag faktiskt bidra en hel del till.


Träningen med Etza fortlöper. Just nu ligger fokus på spår och lägreklasslydnaden. Det är ju tävling på lördag och det ska bli spännande att se om vi har lyckats få till krypet till dess. Platsliggningen ska jag avså eftersom jag inte vill chansa med Etzas skotträdsla. Jag vill ju inte få problem med platsliggning i eliten sen.

Däremot har jag en reservplan om hon inte klarar spåret fullt. Jag har nämligen till min stora lycka kört budföring med skott 2 ggr nu och det har gått bra. Hon springer som attan oc h när skottet kommer hajar hon till men fortsätter springa. Det gick dessutom bra att träna lydnad eferåt båda gångerna. Hon hade släppt det hela direkt. Vi avslutade med budföring utan skott båda gångerna, för att hon skulle ha positiva minnesbilder och det känns som om det funkar bra.


Oj vad klockan går. Nu får det vara nog för denna gång. Jag ska åka och spåra med Carina. Vi hörs....

 
 
Callencos

Callencos

11 september 2010 11:18

åh vad glad jag blir över budföringen, låter ju riktigt lovande inför framtida tävlingar !

Kul att få följa med dig även om du har mindre tid att skriva ibland. Jag är inte bättre själv. Skriver mycket och ofta ibland, nästan inget andra gånger....

Kram kram
Carro
ps. varför behöver man alltid skriva koden 2 gånger på bloglovin? Den säger ALLTID att jag skrivit fel kod men sen går det bra... ds.

http://www.callencos.se

 
Carina & Deedee

Carina & Deedee

13 september 2010 07:45

Tack för trevligt spårsällskap i lördags. Blev jätteförvånad när jag kom hem och såg att klockan var så mycket, men tiden går ju fort när man har roligt =)

http://www.deeamy.se

 
Karin & Etza

Karin & Etza

13 september 2010 10:59

Tack själv! Visserligen fick jag en massa myror i huvudet beträffande Etzas spårande men kul hade vi.

http://www.etza.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards