Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 11 september 2010

Av Karin - 11 september 2010 09:38

...........mellan inläggen har det blivit. Tiden räcker inte till tycker jag. Egentligen har jag inte tiden just nu heller men lite kort ska jag väl hinna.

Höst känns det som om det har blivit. Jag tycker egentligen mer om hösten än sommaren. Åtminstone när det är så här fina dagar som det har varit nu ett tag. Klar luft men ändå lagom varmt. Man orkar göra saker.

Jag har börjat jobba igen. Det är väl OK men tar alldeles för mycket tid från annat jag skulle vilja göra tycker jag. Sen hade jag glömt bort hur tjafsigt det kan vara när många kärringar ska komma överens på en arbetsplats samt hur mycket skitsnack som ryms i korridorer och förrådsutrymmen. Nåja.... det är väl bara att bita ihop och köra med sin positiva syn antar jag. Jag vägrar att lägga energi på tjafs i jobbet.


Jag har börjat en kurs i förberedande tävlingslydnad igen. Som kursledare alltså. En härlig grupp är det med klara tävlingsambitioner och en vilja att lära sig hur man ska lära in alla moment och vad man ska tänka på inför tävlingsstart. Kul är det och det höjer ens personliga ego en aning när man inser att det här kan jag faktiskt bidra en hel del till.


Träningen med Etza fortlöper. Just nu ligger fokus på spår och lägreklasslydnaden. Det är ju tävling på lördag och det ska bli spännande att se om vi har lyckats få till krypet till dess. Platsliggningen ska jag avså eftersom jag inte vill chansa med Etzas skotträdsla. Jag vill ju inte få problem med platsliggning i eliten sen.

Däremot har jag en reservplan om hon inte klarar spåret fullt. Jag har nämligen till min stora lycka kört budföring med skott 2 ggr nu och det har gått bra. Hon springer som attan oc h när skottet kommer hajar hon till men fortsätter springa. Det gick dessutom bra att träna lydnad eferåt båda gångerna. Hon hade släppt det hela direkt. Vi avslutade med budföring utan skott båda gångerna, för att hon skulle ha positiva minnesbilder och det känns som om det funkar bra.


Oj vad klockan går. Nu får det vara nog för denna gång. Jag ska åka och spåra med Carina. Vi hörs....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards