Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Karin - 9 oktober 2010 17:38

Fy sjutton. Det var 40 ekipage anmälda till Lidingös lägrespår. Jag hade naturligtvis inte tur med lottningen.   Jag kom inte ens med på reservlistan. Jag som var såååå taggad för ytterligare ett tävlingsspår. Nu får man väl sikta in sig på det till våren i stället. Sånt är livet   

Får rikta mitt fokus på att få till elitklassmomenten bra i stället. Long way to go......


Idag var jag mottagare i budföringen på vår appellspårstävling. Kul. Måste bara berätta om den härliga schäferkillen. Matte sa att jag skulle säga fot till honom alldeles innan han kom fram. Det gjorde jag när han var ca 2 meter framför mig. Hunden vände raskt upp och satte sig snyggt.....på stället.... 2 meter framför mig. Precis som om jag stod där. När jag försökte få in honom tog han det som ett marchkommando och rusade snyggt tillbaka till matte. Det blev en nolla men det hade varit en jättesnygg ingång....om jag hade stått där. Nu klarade de sin uppflyttning ändå och det var ju bra. 3 ekipage blev uppflyttade varav ett hemmaekipage. Erik med sin Rottistik Freja. Grattis till er.


Efter tävlingen blev det lite träning med Carro, Carina och Catherine. Jag hade en otroligt uppskruvad och flamsig hund men fick en del positiva bitar med mig. Framförallt en kedja av fritt följ, dumruta och inkallning. Kändes riktigt bra. Sen gjorde vi en kedja på ruta, hoppmetall och dirigeringsapport. Startskall, pip, gnäll och flams. Men i alla fall en bra hoppapport.


Bara att jobba vidare...........

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards