Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Karin - 4 maj 2010 12:00

Etza höglöper. Därför har jag inte varit på klubben på ett tag. Det är ju tävling i helgen och man vill ju inte sabba för alla hanhundstävlande. Hmmm det där var ett nytt ord undrar om det står i SAOL.

Igår fick hon i alla fall ett spår. Förra tisdagen så spårade jag med Lisbeth och Tina. Då la Tina spåret till Etza och det gav mig en klar bild av att Etza behöver träna mycket på ickeförarspår och jag behöver träna på att inte veta var spåret går för jag hjälper henne alldeles för mycket utan att tänka på det.

Igår fick jag sonen att lägga åt oss. Det blev ca 800 m långt, tätt mellan pinnarna och dessutom visade det sig att han lagt vinklarna direkt vid pinnen. Etza tog pinnen och efter belöningen fortsatte hon rakt fram några meter men fixade det alldeles sjäv.

Etzas höglöp är en historia för sig. I morse gnällde hon helt plötsligt till. Sen ställde hon sig bredvid fåtöljen där jag satt och fikade. Tittade på mig med ögonen i kors och vek sedan upp svansen. Stackars liten. Tänk vilka drifter som finns i henne när hon till och med bjuder ut sig till matte.

 Jag vågar inte släppa ut henne på tomten själv just nu utan måste vara med och vakta. Tur att det snart är över..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards