Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Karin - 16 maj 2010 21:44

Tack Carro för påminnelsen. Det är verkligen så att man skäms. I fredags sa jag till Peo: På söndag fyller Etza 5 år!

Kommer en senildement tant ihåg detta. Nää. FY SKÄMS.


GRATTIS PÅ 5-ÅRSDAGEN älskade hund. Det var inte länge sedan du var så här liten.

 

Av Karin - 16 maj 2010 18:21

Ja nu är det inte som ni tror. Eller... vad vet jag vad ni tror. I vilket fall så syftar inte rubriken på att jag tittat för djupt i flaskan utan mera på vädret som har varit denna helg. (I alla fall där jag befann mig.)

Jag åkte med gubben på orientering. Vi hade bokat en stuga en bit utanför Karlskoga. Stugan vi fick bytte jag snabbt till en något större. I den första fick det bara plats  2 sängar.  Sängar är väl trevligt    men ni måste tänka på att vi har varit gifta i över 30 år och att man då även behöver ha ett par stolar och ett bord så att man kan sitta och lösa korsord.  Dessutom måste ju Etza få plats. Det är ju viktigast.   

Jag hade tänkt mig en solig helg i lathetens tecken. I stället blev det mestadels regn.  Men vad gör det. Gubben sprang sina tävlingar och under tiden tog jag långa skogspromenader. Det finns ju regnkläder.  På kvällarna tränade jag lite lydnad och vi fick t.o.m ett spår av husse.

Orienteringstävlingar är ett jättebra tillfälle att träna kontaktövningar på. Det är fullt med folk omkring en hela tiden och mycket ljud och olika störningar.

Vi fick faktiskt också en fin dag. Gårdagen bjöd på 20 graders värme och sol. Fast idag regnade det igen. Jag tror faktiskt att vädret varit mycket bättre här hemma. Det är ändå himla skönt att komma iväg på en liten minisemester. I morgon är det måndag igen.......

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards