Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Helgutflykt till Nora

Av Karin - 17 maj 2009 22:47

Hej kära hundvänner!

Så har man då fyllt år igen. Fattar inte riktigt att det ska vara sånt ståhej kring detta. Fast gottis fick man ju och det utan att prestera det minsta. Jag tror faktiskt när jag tänker närmare på det att jag ska fylla år lite oftare:-))

Matte och husse tog med sig mig till Nora. Vi bodde i en liten stuga och husse skulle visst springa sån däringa orientering. Det är kul må ni tro matte tar alltid med mig på långpromenader i skogen medan husse tävlar. Sen är det en massa folk på tävlingsplatsen och de har matsäck med sig allihop. Människor är konstiga när de äter för de dräller ofta en massa på marken utan att plocka upp det. Ingen är väl gladare för det än jag för man hittar lite av varje. Mums....

Matte fotade lite när vi var ute på promenad. Ni ser vilka läskiga typer vi träffade. Det var Trollgubben och hans Berguv som vaktade ingången till trollskrevan. Matte var alldeles salig över den fina skogen. Visst var det säkert vackert men jag tyckte bäst om att man fick springa. Jag ääälskar att springa. Vattnet i den lilla sjön smakade också gott.

Nospussar från Etza        Obs. Det är jag i mitten

 
 
Catherine

Catherine

18 maj 2009 08:42

Åh vilka vackra bilder :-))) ... nästan som i Norge ...hihi.. nejdå skoja bara ..

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Katarina

Katarina

18 maj 2009 22:44

Hej,

och grattis i efterskott!

Ser ut att vara väldigt härliga skogar husse springer runt i, varför kan du inte springa runt med honom istället? Matte verkar ju bara gå runt....
//Lazy och Zero

http://lazyochzero.dinstudio.se

 
Kärran m jyckar 4

Kärran m jyckar 4

19 maj 2009 00:07

Hihi! Vilken tur att du förtydligade att det är du (Etza) i mitten. ;))
Vilken mysig skog. Dit vill vi alla åka.

Nu till allvarliga saker... ;)
Jo, Vasaloppet måste ses live! Eurovision Song Contest kan man lika bra kolla resultatet efteråt på text-TV eller liknande. Det är STOR klass-skillnad på tävlingarna! Iof skulle det vara ganska kul att höra ett referat om ESC. "Nu går artisten upp på scenen, nu tar han/hon (eller vad det nu är för nåt) sats för att börja sjunga... Ska detta hålla hela vägen? Funktionärer joggar runt scenen för att vara beredda att räcka över blåbärs-soppa ifall det behövs. Ska nästa ton bli rätt eller falsk... Spänningen stiger... "

Oj! Vad långt det blev. Sorry! G´natt

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards