Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Karin - 2 januari 2009 12:40

Gott Nytt År på er allihop!!!

Så har då äntligen nyårshelgen passerat. Jag måste säga att jag varit lite orolig för hur smällarna ska påverka Etza. Med tanke på att hon visar upp mer och mer berördhet/rädsla när det smälls.

Det gick faktiskt mycket bättre än väntat. Jag hade dragit ner persiennerna och satt på ljudet på Tvn extra högt. Sen satt vi i soffan och hade det mysigt. Visst var hon klart berörd när det smällde som värst men hon kopplade bort det också. Hon fick ett grisöra och det tog hon och åt. Förra året så åt hon upp det först när det slutat smälla. Så hon blev inte livrädd och det känns skönt. Men ännu skönare känns det att helgen är över tycker jag.

Jag skulle ha varit på klubben och tränat i dag. Men jag vaknade med feber, hosta och världens huvudvärk. Fy vad trist. Jag som verkligen behöver komma igång med träningen igen. Det har varit lite stiltje på den fronten med alla helger.  Visserligen tränar vi lite mest varje dag men inte på appellplanen och inte hopp/apport vilket är det vi behöver mest just nu.

Etza har landat i hindret igen. Det gjorde hon för 2 veckor sedan men hon blev inte lika rädd denna gången. Kanske var det för att jag klämde i med beröm? Hon hoppade efteråt men jag märkte ju att vi halkat tillbaka ett par steg. Undrar jag om vi någonsin får ordning på det momentet.


Det måste vi för här kommer mina 3 mål för 2009:

1.1a pris i lydnadsklass 3 under våren.

2. Debut i lydnadsklass elit under senhösten/vintern.

3. Ev. start i appell klass spår under hösten.


Vi får se hur det blir med satsningen på bruks. Tyvärr tror jag att Etza inte kommer att klara skotten men vi får se om det går att träna bort. I första hand ska jag uppnå mål 1 och 2.





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards