Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Karin - 11 januari 2009 19:47

Idag var det teamträning och jag tänkte att är jag bara feberfri så åker jag. Det duger ju inte att vara sjuk längre!!

Således drog jag iväg till klubben i morse. Jisses vad kul det var. Jag har verkligen saknat detta. Etza också verkade det som. Hon var rätt taggad och till följd av detta en hel del gnäll.

Vi testade de flesta momenten i trean med varierande framgång. Hopp apport ville hon inte hoppa tillbaka som vanligt. Det är ju vårt stora problem. Nu återhoppade hon när vi hade tragglat en stund med mycket belöning. Men första försöket tog hon ett ärevarv runt hindret. Synd att man inte får traggla några gånger på tävling. :-)

Fria följet är ju på träning ganska bra. Vi ska bara finslipa en hel del. Sen gäller det ju då att få Etza att förstå att hon ska göra lika på tävling. Piece of a cake :-) :-))

Inkallningen är ytterligare en sån där finslipningsgrej. Det gäller att få fröken att förstå att man ska tvärnita när matte ropar stanna.

Idag hittade hon inte till rutan heller. Men får man bara traggla så sitter det ju :-) :-) :-)

Vittringspinnarna låg hemma i frysen så det hoppade vi över. (Det kan hon ju) :-) :-) :-)

Metallapport gick strålande. Jag kastade och Jills boxer Asta sprang för att hämta. Hon blev avbruten av sin matte men detta triggade Etza till det bästa tempo jag sett henne göra. Både ut och in. Alltså när vi åker till Rättvik för att tävla 7-8/2 så tar vi med oss Asta. Jag får väl övertyga domaren om att hon är en nödvändig teknisk detalj för att jag ska kunna genomföra mitt program.

Som ni ser så är förstapriset nästan i hamn där första helgen i februari. :-)))) Inomhustävling är det och Etza har aldrig tävlat eller tränat i ett ridhus. Men det behöver man väl inte???? Får vi bara göra alla  moment en tre fyra ggr med betyg på den bästa så går det nog vägen.

Aaaaaaaahhhhh vad har jag gett mig in på?????????

Nu har jag dessutom feber igen. Men bara lite. SKAAAA jobba i morgon natt.  Så det så. Nu är jag frisk. Så det så. Host, host, host, host............


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards