Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 15 november 2009

9a på hopp/apporten

Av Karin - 15 november 2009 20:23

Tänkte ha rubriken "Nöjd men ändå inte..." Men såg att jag redan använt den. Förvånad

Idag var det alltså dags för återdebuten i lydnadsklass 3. Jag skulle ljuga om jag sa att jag var nöjd. Ändå måste jag ju se till det allra bästa som hände. Vi fick en 9a på hopp/apport. Skrattande


Vi tog oss alltså ända till Eskilstuna för att tävla denna gång. Skitväder men mycket bra planer. Det var även nära att jag inte hade kunnat tävla alls. När vi hade anmält oss och jag gick nerför trappen med 3 hala trappsteg for fötterna undan och jag gjorde en jättevurpa. Förvånad Aj, aj, aj vad ont det gjorde. Jag slog i ryggslutet och vänster underarm. Det verkar dock vara helt i skelettdelarna men attans vad jag ser ut. Blå och svullen. Tur att ingen såg mig när jag föll Skäms.

Efter en stund hade jag dock hämtat mig och kunde till min förvåning gå.


Tävlingen då? Ja det började med ett snygg sittande i grupp. En 10a. Vi har tränat mycket på det sista tiden då Etza har lagt sig vid flera tillfällen. Troligtvis var det orsaken till att hon satte sig direkt efter att jag lämnat henne vid platsliggningen. Där satt hon snyggt och prydligt i 4 min. Vi fick i alla fall en 5a. Fria följet började jättesnyggt men blev sämre vartefter. Hon tappade fokus och glömde sätta sig vid ett par halter. Jag måste verkligen hitta på något som får henne att hålla hela vägen. Nu var det väl inte så dåligt som jag tyckte för vi fick i alla fall en 8a.

Sättandet fick vi i alla fall till. 10!

I inkallning med ställande och läggande fick jag återigen ett kvitto på vad vi tränat mycket på sista dagarna. Nämligen ställandet. Det var helt OK men sen var jag tvungen att ta i med ett dubbelkommando Skrikandes på läggandet för att hon skulle lägga sig och det drog ju genast ner betyget till en 6a.

Nu började Etza flippra ur lite mellan momenten. Tänkte ta ett ärevarv och sticka till Tina och Anna utanför plan på väg mot nästa moment, rutan. När jag fick kontroll på henne och kunde skicka så stannade hon för tidigt och jag fick ropa rutan 2 ggr till innan hon gick in. Jag fick henne i alla fall på plats och hade nog grejat poäng men då tjuvar hundrackarn i inkallningen. Skrikandes Nollat moment.

På väg mot hindret fick hon lite fnatt och tjuvhoppade 2 ggr innan vi ställde upp oss. Det var ju innan moment så domarn drog inget för det. Sen gick hela momentet som en dans. Vi fick som sagt en 9a. Han drog för startgnäll. Men jag har hellre startgnäll i detta moment än en hund som flyr hindret. Mycket bättre attityd än hon haft någon gång efter att hon landade i hindret. Kyss

Metallapporten gav en 8a. Slarvigt upptag och tempoväxling står det. Vittringen fick vi också en 8a på. Hon tuggade på pinnen. Annars hade hon faktiskt bra fart både ut och in och hon selekterade bra tycker jag.

På fjärren började hon gnälla. Dessutom satte hon sig upp vid lämnandet och jag dkade ner henne. Hon gjorde i alla fall snygga skiften men pep som sagt hela tiden och vi fick bara en 5a.


Sammantaget ska jag väl vara nöjd. Visserligen var jag ju ute efter att få ett förstapris. Nu måste jag ju tävla på Lucia Cup också. Obestämd Känns som om vi måste träna på stadga vid lämnanden och uthållighet i programmet till dess. Det ska väl gå. Det är ju 3 veckor kvar...........


Vi kan i alla fall hopp/apport.

 
 
Ingen bild

Marie Å

15 november 2009 22:02

Har du oxå tävlat idag! Kul! synd att vi inte var på samma tävling :o) Vi får trösta oss med att vi är ....nära. Mer tävlingslik träning så tar vi det. Eller hur?? Vi får hjälpas åt att få mer tävlingslik träning där vi kan vara med och "hjälpa" till .Gick det bra för Tina?
Kram

 
Kärran

Kärran

16 november 2009 17:39

Måste ändå gratta dig för hopp/apport-poängen - JÄTTE-GRATTIS!!! :)

"Hellre nära än flera mil ifrån" är/(har tydligen nyss) blivit mitt ordspråk. Nästa tävling sitter 1:a priset! Håll dig på benen bara. ;)

Tre veckor - det är ju en evighet, ju! ;)
Och vad är det för fel på Lucia Cup? Och vadå "måste"?

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Carroro

Carroro

16 november 2009 21:27

HÄRLIGT! Sluta va missnöjd din knasboll! NU PÅ EN GÅNG! Vi ses på cupen!

http://kontrollek.bloggagratis.se

 
Cicci

Cicci

17 november 2009 08:49

Måste säga att du imponerar, jag trodde aldrig att ni skulle få till hopp apporten. Superduktigt jobbat!
Resten kommer, nu fokus på uthållighet så fixar ni LC cupen, dessutom är det ju en otroligt bra tävlingsledare där...
Träna nästa vecka?

http://www.familjenkaos.dinstudio.se

 
Katarina

Katarina

23 november 2009 16:01

Vilken superbra generalrepetition! Nästan så man tror att ni klarar huvudtävlingen. Som f.d Lucia Cup-mästare måste det ju vara det man strävar efter hela året.....?

http://lazyochzero.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards