Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Lucia Cup dag 2

Av Karin - 6 december 2009 16:40

I morse fick jag sovmorgon. Ja jag behövde ju inte gå upp förrän klockan 04.45  Konstigt det där för det är precis som om kroppen vänjer sig. Jag vaknade till och med före klockan.

Idag var jag bara funktionär. Inget tävlande alltså. Jag var istället skrivare i elitklassen. Det är jättenyttigt att skriva. Man lär sig att se vad domarna tittar på och man har också tillfälle att fråga. Den enda nackdelen är att man står väldigt stilla och att det blir kallt. Det var 8 startande i elitklassen och det tar sin lilla tid.

I vilket fall så ser man att det nog inte är helt omöjligt att klara av att så småningom våga starta i denna klass. Jag ska ju bara greja mitt förstapris i trean först   


Dagens stora glädjeämne för ÖBK var ju att det gick så bra för Catherine. Hon gjorde debut med sin unga Xantho en aussiekille i lydnadsklass 1. Hon lyckades inte bara med bedriften att vinna sin klass utan kom även 2a i den stora cupfinalen.   

Ett STORT GRATTIS för det.   


När tävlingen var över och vi hade plockat ihop det mesta så kände jag att jag måste väl ändå aktivera Etza lite. Hon stackarn hade ju fått tillbringa stor del av dagen i bilen. Carro och jag stannade kvar och tränade lite. Carro körde sin valp Sid och det var lagom och bra störningsträning att ha honom vid sidan om oss. Jag la fokus på att Etza bara skulle sitta vid min sida och inte släppa med blicken. Hon har ju väldigt svårt för det när det händer saker runt om. Upptäckte att det faktiskt räcker med att jag viftar på armarna lite så ska hon kolla. Men jag märkte också att hon snabbt fattar att om man släpper matte med blicken så blir det ingen belöning. Jag ska lägga mycket fokus på just detta den närmaste tiden.


Nu känner jag mig ganska trött efter en intensiv helg. Positivt är att jag känner mig bättre i förkylningen. Hostar visserligen en del fortfarande men betydligt mindre. Innebär att jag måste jobba nästa vecka. Det är en intensiv vecka både med jobb och andra saker. Sen är det visst jul snart också. Har ni också hört det??  

 
 
Kärran

Kärran

6 december 2009 18:06

4.45!!!!? *snark*

Ja, ja... Man får den hund man förtränar. Mina är feta, lata, olydiga o slöa. Precis som sin matte! ;)

Verkligen kul med Catherine o Xantos vinst o 2:a placering! :))))

Ditt första pris i 3:an kommer. Det lovar jag! Som du tränar och står i.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Katarina

Katarina

8 december 2009 13:01

Nästa tävling på klubben är väl i maj....... :)

http://lazyochzero.dinstudio.se

 
Catherine o Xanto

Catherine o Xanto

9 december 2009 11:57

Tackar tackar för GRATTIS i din blogg.. "bugar"
Vi är så glada o stolta ;)))
..också här blivit kall o har huvudvärk o är hemma o vilar efter helgen :))

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards