Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 27 december 2009

White Christmas

Av Karin - 27 december 2009 15:50

Så fick vi då en vit jul. Precis som det ska vara.

Vi firade julafton hemma hos Lena, Björn och Petter. Petter hade träffat en tant på bussen som berättade för honom att tomten kommer från skogen. Sen pratade han om detta i flera dagar. När vi var där så visade han för mig att pappa hade skottat upp en gång på baksidan av huset och att tomten skulle komma därifrån. "Tonte kommer kooogen" sa han flera gånger. Sen visade han en stol och sa "tonte sitta dääär".

Jag stod och höll honom när tomten kom gåendes från skogen. Först tittade han förundrat men sen blev det för mycket och han började gråta.

Fast han ser ju lite läskig ut så det kan man ju förstå. I vilket fall fick han sitta i knät hos mamma en stund. När tomten delade ut det första paketet som var till Petter vågade Petter sig faktiskt på att hämta det. När tomten sen gick så fick han en kram av Petter så det läskiga hade gått över.


När jag pratade med honom dagen efter så berättade han att han hade fått både en gitarr och en spis av tomten. Han babblade återigen om hur "tonten kom från koogen".


Etza har inte fått så mycket träning de här dagarna. Vi har visserligen gått långa promenader i skogen, pulsat i snön men tränat seriöst har vi inte hunnit med. Det enda vi har gjort är att träna lite på konster inomhus. Jag har shejpat in snurra, buga och studsa. Nu har jag lagt in kommandon men Etza blir så ivrig och bjuder ofta på hela registret innan hon hamnar rätt. Känns ändå som om det här är en bra aktivering att ta till när man inte har så mycket tid över för lydnadsträningen. Jag märker ju att hon får använda lilla grönishjärnan även om hon försöker med att fuska mellan varven i stället för att lyssna på vad jag säger.


I morgon ska jag jobba igen. Fy och usch. Känns hemskt att behöva gå upp halv sex när man skämt bort sig med sovmorgon i flera dagar.

 
 
Kärran o jyckar

Kärran o jyckar

27 december 2009 18:05

Tala om MH-test för lilla Petter. Eller heter det... TT-test (tomtetest)? :)

Snöiga svansviftningar från oss!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Catherine

Catherine

31 december 2009 18:23

Ja snack om vit jul..men kul med tomten :Ö). Nja någon meningsfull träning har det inte blivit för oss heller över julen, väl de två sista dagarna har vi försökt oss på lite mera seriösa pass, dock inomhus ;) .. då vi ska tävla om ngn dag..tjo!!
Vi har stängt in oss ikväll och alla tuggar märgben.. ingen bryr sig om att det smäller då. Lycka till med Etza o smällare, verkar ganska lugnt ute en så länge..hoppas vi..
GOTT NYTTÅR från mig o hundarna..!!!

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Kärran

Kärran

31 december 2009 21:03

GOTT NYTT ÅR!!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
saynoo

saynoo

6 januari 2010 17:00

Ha en super kväll=D

http://hollywoodnews11.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards