Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Karin - 23 mars 2009 22:30

Jag som hade utropat vårens ankomst. Fy för den lede när man vaknade i morse och det var alldeles vitt igen på marken. Jag som verkligen är urtrött på vinterns grepp om oss. Nu är det 4 minusgrader här hemma på termometern.

Det enda braiga med det är väl att det inte är så blött men det är då allt. :-(


I helgen har jag provat på hur det är att ha flat. Tinas Yra var hos oss lördag till söndag medan matte var på utställning i Gävle. Kul att se hur olika 2 hundraser kan vara. Yra är ju helcool. Lugn och behaglig. Tjejerna funkade bra ihop också. Inga bekymmer där inte. Vi gick en 2 timmars promenad tillsammans med Lena och lille Petter. Yra strosade lugnt vid sidan ibland lite framför och ibland lite bakom. Etza for som ett yrväder mest 20-25 m framför.

Senare åkte jag till klubben för att träna. Jag körde först lite fritt följ med Yra. Det var himla kul att se hur jag steg i värde för Yra när jag tränade med henne. Även att se vilken fart det blev på henne av det. Will to please som jag har läst att det ska vara.

Även Etza mådde bra av konkurrens det märks ju. Till och med så bra att vi provade på att slänga apporten över hindret och köra både uthopp och tillbakahopp. Det funkade!!!!

När vi kom hem igen slocknade båda hundarna. Etza helt utslagen på golvet och Yra med huvudet i mitt knä i soffan. Det var nästan lite trist när Tina kom och hämtade henne. Tack i alla fall för att jag fick låna henne. Det var kul att prova på 2 hundar för det är ju inte helt osannolikt att det blir så i framtiden om ett par år.


Översta bilden: Så här såg det ut idag på tomten.

Nedersta bilden: Etza sitter dock och solar ser det ut som men fotot är mest tänkt för att visa snödropparna. Det är vår där under snön!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards