Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Skitväder och skittävling och en 10a på Hopp/apporten.

Av Karin - 20 februari 2010 17:16

Så har man då misslyckats igen!   Jag vet snart inte om jag ska skratta eller gråta.

Förlåt Emma. Jag har tävlat igen. Utan att höra av mig till dig. Jag ville liksom göra det i skymundan. Dessutom tror jag inte du hade velat vara med idag   .

Jag fick efteranmäla mig till Lidingös tävling. Men hade jag vetat att det skulle vara sånt här väder hade jag nog låtit bli. Det kunde ju ha varit  . Nu vet jag ju inte om solsken hade hjälpt men helt klart är att Etza var påverkad av snön som yrde. Hon tyckte inte alls det var kul. 223 p och ett tredjepris blev det.


Men vi börjar med det positiva:

Sättande u gång 9 (aningen sakta) hon kan egentligen mycket bättre men jag räknar det som positivt i alla fall.

Hopp/Apport 10!!!   

Metallapport 10

Vittringsapportering 9 (hårt dömt ett pyttelitet omtag)


Det jag inte är nöjd med men som ändå får räknas som godkänt:

Sitt i grupp 9 (gnäll) ändå var det mindre gnäll än vi har haft sista tiden då det mer har varit gnällskäll.

Platsliggning 8 (gnäll, kryp) Detta hände i början. Separationsångest? Sen fick både jag och min medtävlare hjärtat i halsgropen bakom planket. Hennes labbe fick när det var 1 min kvar jättelång hals och började flörta med Etza. Etza svarade glatt med sträckt hals och svansviftning. Men de låg kvar. Båda två.

Fjärrdirigeringen 7 Jättesnygga skiften men hon satte sig upp vid lämnandet och hon pep.


Det helt underkända:

Inkallning m ställ och lägg 0 (Satte sig upp. Långt ställande. La sig inte.) Blä

Rutan 6 (10 mässig om hon bara hade lagt sig vid första liggkommandot. Nu krävdes det 3 LIGG och 1 NEEEER innan hon la sig. Visserligen störd av banan intill men ändå)

Fria följet 6 KATASTROFALT. Dålig attityd. Noll fokus. Satte sig inte vid halter. Slarvade i svängar. Käkade snö!!! Jag tror att detta var hennes sämsta FF någonsin. Jag hade henne inte med mig förutom då vi gjorde helomvändningar och stegförflyttningar.


Sammantaget kan jag konstatera att om hon bara hade gjort en 8 på inkallningen hade vi grejat ett förstapris. Det kan hon mycket väl och borde ha gjort. Nu tycker jag väl inte att det är hela världen att så inte blev fallet för jag hade ändå varit grymt missnöjd med den attityd hon hade. Jag får väl skylla en del på vädret men jag trodde faktiskt att all kontaktträning vi gjort skulle ge resultat.

Jag får försöka glömma det och ta med mig de positiva bitarna. Nästa gång blir nog inte förrän i maj. Nu ska hon löpa och jag vill ha torrt i backen. Hoppas bara att jag orkar vidare. Just nu känns det ganska tungt.

Men va fasen..... Nån gång ska det väl gå?

 
 
Kärran m jyckar 3

Kärran m jyckar 3

20 februari 2010 22:14

Så klart att det kommer att gå... sen. Du får vänta till maj, bara. Det är helt okej, faktiskt.

Som du säger, ta med dig det positiva, som faktiskt funkade trots ovädret. Det var många jättefina poäng, ju!
Samtidigt kan alla - även Etza - ha en "inte-bäst-av-alla"-dag! ;)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Emma

20 februari 2010 23:18

Helt okej vännen!
Jag kommer i maj, något varmare och skönare. =)
Och precis som föregående talare; ta med det positiva! Ni fixar det! Kramar

 
Tina

Tina

21 februari 2010 20:57

Heja Karin!
Kanonfina apporteringar!!!!!!! Och nu satte hon ju sig :-)
Vi kommer igen i solskenet!
Kram Tina!

http://www.engsboda.se

 
Katarina

Katarina

23 februari 2010 23:04

Eller så gör man som jag: deppa ihop totalt och hitta en ny hundsport att satsa på. Sen prövar man igen efter x antal månader och då tycker hunden att det är skitkul! :) Jag säger inte att det är en bra metod, men det är en metod....
Eller så lyssnart du på dom vettigare pepkommentarerna här ovan istället..... :)

http://lazyochzero.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards