Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

ÄNTLIGEN!!!!!!!

Av Karin - 21 maj 2010 22:17


Jag är så jävla lycklig. Det känns som om jag slitit riktigt hårt med detta. Idag blev det ändå äntligen verklighet. Vårat förstapris i lydnadsklass tre.    

Vi åkte till Bro-Håbo och tävlade idag. Vi var bara anmälda idag, men de har en tredagarstävling denna helg med ett lite annat upplägg än det man är van vid i trean och eliten. Två domare dömde fyra moment + ett kvarmoment var. (Tydligen ett internationellt sett att tävla på.) Momentföljden var inte riktigt samma som brukligt men man körde sitt program i ett svep och fick inte koppla upp hunden eller belöna i transporten mellan ringarna. Först var det platsliggning i ring 1. Det började inget vidare för Etza och mig. Det var typ 10 m till planket vi gömde oss bakom och Etza hörde att de andra förarna snackade så hon började också snacka. Shit! Hon låg i alla fall kvar och vi fick en femma. Sen var det transport till ring 2 där vi genomförde sitt i gupp. Där nöjde hon sig med att pipa. Vi fick en 8a.


Efter kvarmomenten startade alla ekipage i ring 1 med FF, Inkalln m ställ & lägg, Sändande till ruta och vittringsapportering. Sen hade man en transport i till ring 2 där man körde sättande u gång, metallapport, hopp/apport och avslutade med fjärren. Gissa att jag var nervös för denna transportsträcka. Etza som brukar flippa ut och nosa och göra ärevarv mm. mm. Men vad nöjd jag är. Vi (läs jag) hade fokus hela vägen. Det började i fria följet. Jag är såååå glad. Tack Carro för hjälpen. Detta är den första tävlingen någonsin som jag har haft med mig Etza hela vägen. Vad gör några sega sättanden när man får 8,5 och kommentaren: Fin kontakt! Inkallningen gav en 9 (några steg på ställ), rutan 9 ( ej direkt in men jag väntade ut henne och hon hittade rätt), vittringen 8,5 (tvekan hem, ngt tugg).

Sen var det dags för den läskiga transporten. Wow jag hade kontakt och Etza i fotposition hela vägen. Sen kom vårat paradnummer, sättande (trodde jag). Jag såg ju inte detta men tydligen så tvärnitade Etza och satte sig sedan långsamt, långsamt för att precis ha landat med rumpan när jag vände mig om. Tack och lov fick vi en femma. Sen fick vi 9 på metallen ( apporten skallrade i munnen, äcklig ju), 10!!! på hopp/apport (tänk att vi grejat det momenten till slut, det tog ett år) och till sist 8 på fjärren (där pep hon igen).


Jag var sååå jättenöjd när jag gick av planen. Jag hade inte en aning om vilka poäng vi hade men jag kände mig så tillfredställd med helheten. Jag har aldrig någonsin haft sådan fokus varken på mig eller Etza under en tävling.


Det blev 261 poäng och som extra bonus vann vi klassen och fick kliva högst upp på prispallen.     


Nu ska vi börja den långa resan mot elitklass. Härligt!!

 
 
Callencos

Callencos

21 maj 2010 23:22

Tjohoooo!!! Stolt stolt stolt =)
Detta gjorde ni bra, får jag sno fotot ovan? Vem är fotograf?

Kram kram och natti,
Carro (som kommer att sova som en prinsessa med stolta pappa Pascha bredvid)

http://www.callencos.se

 
Ingen bild

Karin

21 maj 2010 23:28

Klart du får ta bilden. Det är Peo som har fotat.

 
Ingen bild

Emma

22 maj 2010 08:44

JÄTTE GRATTIS !!

Vad kul för dig! Duktiga ni är! =)

Kram Emma

 
Ingen bild

Marie Olsson

22 maj 2010 18:31

Åh jisses jag står upp och skriker och hurrar för dig och systeryster idag - FASIKEN VAD NI ÄR BRA!!!! Ett stort rungande GRATTIS ifrån mig och Ezy idag
Kram

 
Cicci

Cicci

22 maj 2010 22:53

Tjoho vad kul!!! Håller med rubriken. ÄNTLIGEN!!! Som ni(du!!!) har kämpat! Så otroligt glad för din skull och häftigt att hoppapporten ger en 10a det är väl verkligen beviset för din kämparanda. Sänder en stor kram och har garanterat en kram kvar nästa gång vi träffas. KRAM!

http://www.familjenkaos.dinstudio.se

 
Carina Deedee Chilla

Carina Deedee Chilla

23 maj 2010 11:41

Grattis och HURRAAA!!!! Vad ni är duktiga, jag blir faktiskt lite rörd när jag tänker på hur ni har kämpat och kämpat - verkligen ett bevis för att man inte ska ge upp ;)) Och så 10:a på hopp/apport, wow!!

http://www.deeamy.se

 
Katarina

Katarina

23 maj 2010 21:42

Oj, HURRA och GRATTIS! Har svårt att tänka mig någon som någonsin varit så förtjänta av ett förstapris som ni!!!!! Håller med Carina, man blir faktiskt lite rörd :) Ge Etza en stor puss på nosen! Jaja - en från Zero också!

http://lazyzero.bloggplatsen.se

 
Carro

Carro

24 maj 2010 08:02

GRATTIS! Ni är så jäkla bra! Så underbart att äntligen få en belöning för allt jobb, jag är så stolt över er! Stora kramar Carro

http://www.kontrollek.bloggagratis.se

 
Hanne & Cleo

Hanne & Cleo

24 maj 2010 14:00

Jättegrattis!!! Vad skönt det måste kännas att få lön för mödan. :))

http://www.sigge05.bloggplatsen.se

 
Catherine m/vovs

Catherine m/vovs

25 maj 2010 09:18

STORT GRATTIS GRATTIS GRATTIS igen till båda dig och Etza, va kul att höra och så har du börjat träna på elitens moment allt, vilken klippa du är Karin.. :D
Och tack för du ställde upp och tok den derre kursen igår.. toppen!
Tackar för man blev omnämd också lite längre ned i bloggen där...;)) Xanto tackar också..vov!

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Kärran

Kärran

28 maj 2010 11:46

Nämen oj! Super-duper-kvadriljoner-miljoner jättestora GRATTIIIS!!!!! :))))
Va bra kämpat av dig - o Etza, förstås! Vad glad man blir. Det kom en liten tår här också.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Marre

Marre

19 juni 2010 00:56

Här trillar jag in och vad ser jag?
Jätte fint resultat!

Grattis i massor!

http://www.marrenaas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards