Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Karin - 6 januari 2010 16:36

Det är hög tid att sammanfatta året som gått.

Jag fick ju revidera min målsättning för 2009 eftersom jag ju fick stora problem med hopp/apport. När jag går igenom den reviderade målsättningen ser jag att jag både lyckats och inte lyckats genomföra det jag föresatt mig.

Startade i appellklass spår gjorde vi i september. Det gick över förväntan med klassvinst och 10or på spåret.   

Det vi tillbringade stor del av året med var att bygga upp förtroendet för hopp/apport. Det har vi också lyckats genomföra och nu har vi ett moment där igen. Jag är faktiskt mycket nöjd med det   för ett tag trodde jag att det aldrig skulle gå.

Sen hade jag tänkt mig att vi skulle träna in momenten till lägreklass och även träna skott för att försöka komma åt Etzas skotträdsla.    Detta har vi inte alls gjort så där har vi lite att jobba på under 2010.

Nya mål för 2010 finns formulerade på Etzas hemsida.

Under sena 2010 kommer också Triss att paras och i början av 2011 kommer Etza förhoppningsvis att få en "lillasyster".


Idag har jag varit på Husdjursmässan. Klubben har agilitytävlingar alla 4 dagarna och idag har jag hjälpt till som funktionär. Jag var hinderfixare. Satt på en stol på bästa plats och såg till att hindren kom på plats efter rivningar. Nu var det inte så många rivningar eftersom det var elithundar som tävlade och jag kunde tillbringa mycket tid att iaktta ekipagen. Mycket imponerande att se tycker jag. Alla var mycket duktiga.


Kallt är det ute och jag hoppas på lite varmare väder snart. Etza har tappat all underull och det känns nästan för kallt för att vara ute några längre stunder. Det blir mest inomhusträning med positioner utan blicksläpp och fjärr. Jag tänker också köra lite höger och vänsterdirigering hemma i övre hallen. Man måste ju ha målet inställt på eliten. Eller hur?


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards