Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

En liten träflisa

Av Karin - 7 oktober 2010 11:22

  En liten träflisa var det som fick Etza att stanna och snusa runt på ett ställe under dagens spår.

Jag blev ganska förvånad när hon stannade upp på ett ställe där jag visste att jag inte hade lagt någon pinne. Hon snurrade runt runt och visade tydligt att hon letade efter något. Då kom jag plötsligt på att just där hade jag pillat loss en liten, liten träflisa från en av pinnarna jag höll i handen när jag la ut spåret. Den var max 1 cm lång och satt lös på pinnen så jag pillade loss den och lät den ramla ner på marken just där Etza nu letade efter något. När jag kom på det skyndade jag mig att belöna och smyga ut en pinne jag hade i fickan som hon hittade.

Visst är det fascinerande!!!!

För övrigt gick spåret jättebra. Alla pinnar med hem, alla vinklar lösta på ett bra sätt trots att jag tagit några steg fram och sedan backat innan jag vinklade för att hon skulle träna på spårtapp. Påsläppet funkade också bra. Jag har börjat lägga pinne väldigt tidigt, redan efter 10-20 m med syfte att hon ska bli mer rädd om spåret från allra första början.

Nu hoppas jag att jag kommer med på Lidingös tävling 24/10 som jag är anmäld till. De skulle lotta nu till helgen men jag har ställt in mig på att inte komma med.  Fast jag vill väldigt gärna gå ett tävlingsspår till innan säsongen är slut så jag hoppas.......


Jag fick en glädjande nyheter från Tina. I helgen tog Triss förstapris på jaktprov i elitklass! Fantastiskt duktig hund och matte. I måndags såg man på ultraljud att det pickar många små hjärtan i Triss mage. Tyvärr fick man inte reda på kön.   Men det ska väl vara själva ...... om det inte blir åtminstone 1 tik.

 
 
Kärran

Kärran

8 oktober 2010 12:40

Haha! Vilken jycke! Vilket luktsinne! Otroligt!

Ja, en liten tikvalp ska väl ploppa ur henne tycker man väl. ;)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Emma

8 oktober 2010 20:39

Klart det är en liten tjej! =) I morgon hämtar jag min kille!!!
KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards