Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 1 april 2010

Av Karin - 1 april 2010 13:31

I tisdags hade jag kärt besök av världens gulligaste barnbarn. Det är så kul när de kommer. Erik växer så det knakar. Han har börjat få lite äppelkinder som ni ser. Det verkar som om det är gott om mat i mjölkbaren   . Petter kräver mer och mer lek och aktivering. Precis som det ska vara.   

      

Innan de kom hem till mig tog jag med mig Etza och min mamma ut på landet. Vi har inte varit ute sen i slutet av november så det kändes skönt att se till våra små hus lite. Snön hade minskat och det gick att komma ner på tomten utan att man behövde pulsa. Vi satt på min veranda och åt lunch i solskenet. Det var verkligen med härliga vårkänslor.

När jag kom hem efter drygt 4 timmar borta så kände jag genast att det luktade bränt när jag klev innanför dörren. Jag gick in i köket och där visade det sig att en av spisplattorna stod på. Locket som låg ovanpå var alldeles sönderbränt och när jag fick den det så låg det aska och glödde under. Fy sjutton vad obehagligt. Hade jag varit borta längre så vet man inte vad som hade hänt. Hela spisen var jättevarm och jag kände på insidan av kastrullskåpet som gränsar till spisen och även där var det hett. Det märkliga med alltihop är att ingen i familjen hade använt spisen den här dagen. Dagen före lagade jag mat men använde inte den här plattan. Den enda förklaring jag kan komma på är att vredet inte hade blivit tillbakaställt ordentligt utan stod mitt emellan 0an och 6an. Då kan jag tänka mig att den kanske skulle kunna ploppa tillbaka på 6an av sig själv eller om jag eller maken råkat komma åt den utan att märka det. Gissa om det är någon som kollar spisen x flera numera innan jag går hemifrån.


Idag har jag bestämt mig. Jag tänker sluta träna. Jag tror nog att vi inte behöver så mycket träning Etza och jag. Vi kan ju liksom ändå. Eller hur?


Sen har ni väl putsat kvasten alla vänner? Vi ses ikväll vi elden borta på Blåkulla. Klä er varmt det kan bli kyligt. Jag som inte har någon katt att sätta på kvasten håller på för fullt att träna Etza till att sitta på den. Näää vad säger jag......

      

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards