Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Karin - 12 juli 2010 11:43

har vi haft i helgen. Tina tycker säkert att jag ska träna på hur det är att ha flat så hon ringde och frågade om jag kunde passa lilla Farin, 6 månader, i helgen. Vi skulle åka bort men jag tycker ju att det är så kul så Farin fick åka med. Peo skulle springa en tredagars orienteringstävling fre -sö, så vi hade bokat en "stuga" i Mariefred. 10 kvadratmeter 2 vuxna och 2 hundar. Det är lika bra att vänja sig. Stugan visade sig vara ett rum i en "radhuslänga" med egen ingång och uteplats. Det låg ca 20 m från vattnet och vi hade en härlig utsikt över Mälaren mot Mariefred och Gripsholms slott. Helt OK och hundvänligt boende. Bara 50 m från vårt rum fanns ett hundbad vilket kom väl till pass i värmen.

Att det varit varmt i helgen har väl inte undgått någon. Det märktes också mycket väl på hundarna. Trötta var de och vi ägnade mest dagarna till att sitta i skuggan och träna passivitet bland alla orienterare. Konstiga människor tyckte Farin till en början men kopplade snabbt av och brydde sig inte sedan.

Att Etza mår bra av konkurrens märktes också tydligt. Hon var mycket mer mån om att göra sitt bästa när jag på kvällen hade bundit upp henne och tränat lite kontakt med Farin. Hon läxade också upp den lilla 3 gånger. En gång i samband med mat, en gång i samband med kel och en 3e gång bara för att...?

Farin är dock en mycket ödmjuk tös och vet precis hur hon ska göra så hon avväpnade grinkärringen direkt och det var inga problem att ha dem i samma bur i bilen.

En härlig helg har vi haft och jag ser mycket fram emot början på nästa år då vi förhoppningsvis ska ha en egen liten flattjej i vår flock.

Tack Tina för att jag fick låna Farin. Hon är supergo den lilla bruningen.Jag vill hemskt gärna ut och apportera de där änderna, sa Farin.

     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards