Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 29 juli 2010

Aha

Av Karin - 29 juli 2010 11:05

Aha...... Ja då menar jag inte den norska popgruppen. (Var det evigheter sen. Är jag gammal?)

Det känns som om jag får små Aha-upplevelser varje gång jag tränar nu.

I går tränade jag med Carro och Annica. När jag skulle köra dirigeringsapportering så bestämde jag mig för att testa momentet i dess helhet. Etza har ju varit klockren på apporteringarna när vi har kört delar och när vi har haft kortare avstånd. Vi har ju jobbat med alla tre apporterna ett tag och hon har oftast kunnat välja ut den jag skickar henne till. Denna gång var Carro tävlingsledare och kom fram till mig med apporterna så att jag fick peka ut en av dem. Sen gick hon ut med dem. Jag skickade Etza på konen (konskicken är jättefina) men när jag skickade henne på apport sprang hon fram till mittapporten och hämtade den. Hon fick naturligtvis ingen kredit för det och vi gjorde om. Då var det som om hon inte visste vad hon skulle göra. Hon försökte med mittapporten någon mera gång men hon fattade inte att hon skulle höger. Vi avslutade då med att bara ha den högra och på kortare avstånd mer synlig och utan konskick före. Det funkade till sist.

Idag gick jag till en grusplan. Ställde ut en kon och la ut apporten. Sen gick vi lite fritt följ och jag gick till konen och ställde upp henne där. Så backade jag ut från henne och skickade henne till apporten. Jag var noga med att titta på den när jag dirigerade. Klockrent! Då satt jag henne ner och gick ut med apporten rakt ut mot mitten vinklade höger 5-6 meter och la apporten där. Så ställde jag henne vid konen och skickade henne. Vad tror ni hon gjorde? Jo hon sprang rakt ut och letade apporten vid mitten. Aha...... vittringsgata. Återigen något att fundera över.   

Nu ska jag strax åka till jobbet och göra mitt sista arbetspass innan semestern. Är ledig hela augusti!!! Den som väntar på nåt gott........ Nu är det goda snart här   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards