Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

Vad är det egentligen matte har släpat hem!

Av Karin - 1 januari 2011 17:04

Idag fick man åka med till kennel Engsboda igen. Matte tycker det är skitkul. Jag tycker det är kul ibland. Dvs den gången jag fick komma med ut på promenad tillsammans med Farin, Elliot, Triss, Mascot och Julia. Den här gången fick jag stanna kvar i bilen.

Jag hade på känn att det var nåt lurt redan när vi åkte eftersom husse följde med. Mycket riktigt. Efter att dom hade varit borta i en eeevighet och äntligen kom tillbaka så hade de med sig en sån där liten en. De öppnade buren och släppte ut mig så att jag kunde kontrollera vad det var för nåt. Inget märkvärdigt om ni frågar mig. Men för artighets skull luktade jag av henne. Jag trodde att jag skulle få gå på prommis med de stora flattarna men ack vad jag bedrog mig. Det var bara att hoppa in igen och till min förskräckelse så tog de med sig den där lilla. Riktigt fjollig var hon dessutom. Trots att hon fick sitta i mattes knä så skulle hon gråta och pipa i säkert 5 minuter innan hon blev tyst och somnade.

Väl hemma började jag förstå att hon skulle med in i huset. Kan ni tänka er hon fick dessutom mat därinne utan att jag fick smaka. Gissa vad matte är fjollig då.

Hon berömmer den lilla fåntratten bara för att hon kissar och bajsar ute. Nåt så självklart. Ska man få beröm för det?

Fast hon är ganska söt. Åtminstone när hon sover. Eller hur? Hoppas bara inte att hon ska stanna länge.......

Matte är föresten som vanligt urusel med kameran men jag blev i alla fall vacker.          

 
 
Ingen bild

EMMA

1 januari 2011 19:02

Vad spännande! Och så liten... =)
Katterna hoppas fortfarande att vår lill-kille snart ska flytta!! ;-)

 
Callencos

Callencos

1 januari 2011 19:10

Sicken liten sockerbit !
Etza, din pappa Pascha håller tårna än idag att Viruz (5,5 år) snart ska åka tillbaka till sin uppfödare för gott... Fast han skulle ju i och för sig inte slippa Viruz eftersom ju Pascha är på dagis hos uppfödaren på vardagarna =)

Grattis till nya bebben Karin! All lycka till!
Carro, Pascha & Viruz

http://www.callencos.se

 
Ingen bild

Ezy Olsson

3 januari 2011 07:24

Jag tycker hon är ganska söt, matte säger bara åhhhhh hela tiden, hon tycker tydligen att hon är jättesöt. Det är nog så syrran att hennes får du dras med, visa henne nu vem som bestämmer i huset så ska du se att allt kommer att gå bra. Matte säger lycka till med nya tjejen och jag säger lycka till med lillsyrran
Kram
Ezy

 
Hanne & Cleo

Hanne & Cleo

3 januari 2011 15:06

Så mysigt!!! Jag kan riktigt känna valpdoften.

http://www.sigge05.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Zero

3 januari 2011 15:56

Dom där småsakerna kan vara skitroliga ju! Prova att dänga ner tassen på en - dom låter precis som ett pipdjur!

 
Goblin

Goblin

4 januari 2011 07:50

Hej Syrran! Så du fick en storasyster, jag fick en storebror som konstigt nog inte uppskattar att jag hänger i hans öron och svans... Konstigt. Men han var lite bussig som tog hand om mig under min första bilresa och det är lite mysigt att sova brevid honom. Hoppas vi ses på någon valpträff!
Hälsningar från Goblin (och Emma ;))

http://www.2fotter8tassar.blogspot.com

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

4 januari 2011 10:21

Wilbur: Aha!! Du har fått en liten söt tik! Hehe! *nutch nutch* *blink blink*

Spirou: Man kanske ska flytta ihop med denna där - sen när hon blivit äldre, alltså... Akta öronen, Etza!!

Gromit: Hehe! Säger samma som Zero här ovanför! Hihi! Dom e ju skitskoj, ju!! Piiiiiper bara man petar lite på dom!

Kerstin: Åhhhh! Vilken söt valpmage!!! Åhhh, trampdynerna! Helt oanvända o mjuka. Myyys!


PS. Tack för att du försöker intala mig att jag är lugn... :) DS.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards