Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Karin - 1 januari 2011 17:04

Idag fick man åka med till kennel Engsboda igen. Matte tycker det är skitkul. Jag tycker det är kul ibland. Dvs den gången jag fick komma med ut på promenad tillsammans med Farin, Elliot, Triss, Mascot och Julia. Den här gången fick jag stanna kvar i bilen.

Jag hade på känn att det var nåt lurt redan när vi åkte eftersom husse följde med. Mycket riktigt. Efter att dom hade varit borta i en eeevighet och äntligen kom tillbaka så hade de med sig en sån där liten en. De öppnade buren och släppte ut mig så att jag kunde kontrollera vad det var för nåt. Inget märkvärdigt om ni frågar mig. Men för artighets skull luktade jag av henne. Jag trodde att jag skulle få gå på prommis med de stora flattarna men ack vad jag bedrog mig. Det var bara att hoppa in igen och till min förskräckelse så tog de med sig den där lilla. Riktigt fjollig var hon dessutom. Trots att hon fick sitta i mattes knä så skulle hon gråta och pipa i säkert 5 minuter innan hon blev tyst och somnade.

Väl hemma började jag förstå att hon skulle med in i huset. Kan ni tänka er hon fick dessutom mat därinne utan att jag fick smaka. Gissa vad matte är fjollig då.

Hon berömmer den lilla fåntratten bara för att hon kissar och bajsar ute. Nåt så självklart. Ska man få beröm för det?

Fast hon är ganska söt. Åtminstone när hon sover. Eller hur? Hoppas bara inte att hon ska stanna länge.......

Matte är föresten som vanligt urusel med kameran men jag blev i alla fall vacker.          

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards