Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

En vecka som tvåhundsägare

Av Karin - 9 januari 2011 19:16

Tänk att det redan har gått en hel vecka sedan jag hämtade Tea.

Allt går jättebra och jag är mer än nöjd med henne. Hon är nyfiken och orädd men svarar även bra på korrigering. Första mötet med minsta barnbarnet var hon lite burdus i sin iver att hälsa men efter korrigering så hoppar hon nu inte alls upp i ansiktet på honom utan hälsar snällt och väluppfostrat.

Hon sätter sig och tar kontakt med mig så fort jag står still och vi har även börjat nosa lite på position vid sidan. Hon vet vad hon heter och kommer glatt springandes när jag ropar hennes namn. Vi har inte tränat så mycket med störning än men jag har lyckats få till några gånger när folk har velat komma fram och hälsa. Jag är elak och säger "nej ni får inte hälsa" och passar samtidigt på att träna sitt still med kontakt. Än så länge har vi lyckats riktigt bra och Tea har just nu ingen förväntan på den hon möter utan mer på godisbelöningen hos mig. Hoppas verkligen jag kan fortsätta den strategin.

Etza har börjat tina upp så smått och idag har de busat så pass att jag fått lov att separera dem ett tag.

Det är också väldigt kul att se hur lite konkurrens kan påverka träningen av Etza. Jag har varit iväg till klubben och tränat ett par ggr. När Etza inte har gjort sitt bästa så har jag tagit henne i halsbandet och gått till bilen med henne. Där har jag utan ett ord satt in henne i buren för att plocka ut Tea. Efter en stund har Etza fått komma ut och gissa om jag har haft en mer skärpt hund med mig ut på planen.

Kul, kul, kul tycker jag att detta är. 3 veckor kvar av semestern. Livet är härligt.

  Vild och galen.

  Söt!  Varför får dom käk därinne och inte vi?  Kom igen då!!!

  Oj då! Du är ju stark ju.

  Sen blir man ju bara jättetrött. Men jag drömmer allt om att vinna nästa batalj.

 
 
Ingen bild

Marie Olsson

9 januari 2011 20:08

Låter toppen detta, helt underbara bilder på Etza och lillasyster. Det kommer att gå toppenbra detta med allting, det gör det ju redan ju
Kram
Marie o Ezy

 
Ingen bild

Tina

9 januari 2011 21:09

Härligt positiva nyheter,för båda hundarna ;-)Man får väl inte säga, vad va det jag sa :-)

 
Kärran

Kärran

10 januari 2011 19:41

Va! Har du haft lilla Tea i en hel vecka, och inte hunnit träna så mkt med störning än? Jag trodde hon var klar för start i lydn.klass 2 nu. ;))))

Hon är jätte-söt! Kul att det tycks gå bra för er allihopa!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Katarina

Katarina

14 januari 2011 00:49

Haha, gillar Kerstins kommentar här ovan :)

Tur att lillan inte är ett dugg söt, vore ju hemskt om man skulle behöva bli valpsugen varenda gång man kollade in din blogg....

http://lazyzero.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards