Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Etza is speaking

Av Karin - 5 mars 2011 19:29

Hej svejs

Tänkte passa på att skriva några rader. Det är ju aldrig nån som frågar mig vad jag tycker. 

Alltså det här med valp va. Först tyckte jag att den där lilla saken kunde flyga och fara. Jag fattade ju inte att matte kunde släpa hem en sån där. När hon sen gjorde det så trodde jag ju i min enfald att det var något kortvarigt. En helg eller så. Ungefär som när Farin var på besök. Men icke sa Nicke. Det verkar som om den lilla fjollan har kommit för att stanna.

Nåja man vänjer sig ju och nu ska jag berätta en hemlighet. Säg inget till matte bara. Jag börjar faktiskt att gilla valpen så smått. Ja alltså jag är inte stormförtjust hela tiden men fattar ni vilka fördelar hon har fört med sig?

Ta bara det där med promenader. Det matas godis hela tiden. Då är man inte dummare än att man håller sig framme. Över huvud taget så är kortprommisarna mycket roligare nu förtiden. Matte hittar på allt möjligt skojsigt och belönar både mig och den lilla. I går fick hon för sig att vi skulle springa och hämta en liten tygrulle som hon lagt ut på stigen.  Först så fick Tea springa några meter medan jag satt tyst och stilla (jo det är sant) medan hon hämtade saken. Dummy kallar visst matte den. Sen gick vi en bit och helt plötsligt kopplade matte upp lillfia, vände sig om och satte ner henne bakom oss. Sen stoppade hon en visselpipa i munnen och pekade med handen framför min nos i den riktning vi kom från. Ut, sa hon. Jag sprang säkert 50 meter och där låg den där dummyn. Det var jättekul. Jag rusade genast tillbaka med den till matte och fick naturligtvis godis för besväret. Tänk att hon hade tappat den där!!

Matte påstod att hon var jättenöjd för att valpen hade suttit stilla och tyst medan jag jobbade. Skulle det va nåt??

En annan grej jag har märkt det är att matte är mer nöjd med mig nuförtiden. Kan väl tänkas att jag skärper mig lite extra för att jag ska få uppmärksamhet och inte den lilla men man måste ju bjuda till lite för att få jobba det har jag märkt.

Nej nu ska jag ner och sno tuggbenet från Tea. Hon brukar vara lätt att kollra bort. Tjingeling så länge.

 
 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

5 mars 2011 20:29

Jo, dom där småglinen kan mkt väl va bra att ha. Man får fler godis-chanser än förut. Fast vi pojkar tycker det är orättvist att du ha fått en tjej i familjen. VI VILL OCKSÅ HA EN TJEJ!! SOM LÖÖÖÖPER JÄMT!!! Yl, yl, yl! <3 <3 <3. Vår dumma matte bara skaffar killar. Ja, hundar, alltså, inget annat, alltså. Hehe!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Lazy

Lazy

13 mars 2011 14:32

Men vad är det jag hör Etza???? Börjar du förvandlas till en mjukis? Det trodde jag inte om dig... Nej - fram för att bevara sina hem inkräktarfria! Att den där Zero får göra vad han vill här hemma beror enbart på..... eeehhhh..... att..... han är ju...... eller..... Å suck.

http://lazyzero.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards