Etza, Tea & Nikes dagbok

Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Teas första utställning

Av Karin - 27 mars 2011 17:20

Tidig morgon var det när Tea och jag begav oss till Högbo utanför Sandviken för att delta i vår första utställning. Någon hade stulit en timme i natt och det innebar att man verkligen fick kliva upp i ottan.

Jag är väl egentligen inte någon utställningsmänniska, men tävlingsmänniska är jag och när jag nu gått och anmält oss så vill man ju göra sitt bästa. Etza är utställd några gånger med riktigt bra resultat faktiskt. Bl.a så har hon blivit BIS2 junior på en special. Att ställa en flat är dock lite annorlunda. Tina har visat mig och vi har tränat. Både på att stå fint och på att springa vänstervarv.

Vi var på plats i god tid och det var bra. Liten fröken har väl aldrig sett så många hundar förr. I början var hon ganska splittrad men när vi suttit en liten stun började hon varva ner och la mer fokus på mig än på omvärlden.

När det sen var dags att gå in i ringen var hon lugn och samlad och hon skötte sig jättebra. Hon brydde sog inte ett dugg om de andra valparna och när domaren bedömde dem så satt hon lugnt bredvid mig med kontakt. Hon ställde upp sig fint och domaren fick titta på tänder och klämma igenom henne utan protester.

Vi blev 2a med HP slagna av en Almanzavalp (=stor uppfödare med utställning som inriktning).

Kritiken vi fick ser ut som följer:

Tikvalp med bra proportioner. Välskuret huvud med bra uttryck. Bra skuldra, rak överarm. Bra bröstkorg för åldern. Välvinklat bakställ. Lite lös i armbågarna. Rör sig med tillräckligt steg, lite höga framben & kunde ha lite mer driv bak. Fin päls, bra temperament. VÄLVISAD.


Jag är speciellt stolt över det sista ordet. För attans vad jag varit nervös för hur jag skulle visa upp denna lilla tös. Jag har ju aldrig visat en flat förut. Till nästa gång ska jag lära mig att springa med bättre driv från början. Kul var det i alla fall och jag har träffat många trevliga människor.

     

 
 
Karin, Diesel & Dollar

Karin, Diesel & Dollar

27 mars 2011 18:55

GRATTIS till avklarad debut och HP!!!!!!!!!!

Kram från oss!!

http://movie-star.se

 
Karin

Karin

27 mars 2011 20:40

Grattis, vad roligt att det gick så bra!! Brorsan Joker hälsar och grattar:-)

http://www.larssonscorner.hemsida24.se

 
Ingen bild

Emma och Goblin

27 mars 2011 20:51

Grattis! Vilken liten snygging!

 
Tina & Triss

Tina & Triss

27 mars 2011 21:32

GRATTIS från stolt Uppfödare & Mamsen ;-)

http://www.engsboda.se

 
Carro, Pascha & Virre

Carro, Pascha & Virre

27 mars 2011 21:39

Titta va fiiiiin !
Grattis Tea med bihang =)

http://www.callencos.se

 
Ingen bild

Monne

27 mars 2011 22:01

GRATTIS!!!! Till superresultat på premiären!

 
Kärran

Kärran

27 mars 2011 22:58

Grattis!!! Visst är det kul att få kommentaren "välvisad"! :)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 16 mars 2014 18:41


Oj, oj, oj! Det var fruktansvärt länge sedan jag uppdaterade här. Så mycket har hänt och jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om av allt detta. Det mesta har jag ju offentliggjort på facebook så jag tror faktiskt att jag nöjer mig med att ber...

WT

Av Karin - 24 april 2013 01:53


I söndags startade jag med Tea på årets första WT. Vi är ju tämligen nya i öppenklass och det var faktiskt aningen nervöst. Men......Vilken fantastisk dag det blev. Jag började med att vara funktionär under förmiddagen. Det är alltid så lärorikt at...

Av Karin - 3 april 2013 01:32

Nu har det gått 2 månader sedan Etza och Tea slogs första gången. Några mer slagsmål eller incidenter har vi inte haft. Hundarna har inte fått chansen. Jag särar på dem och ser till att inga situationer uppstår. Vi har inrättat oss efter det och jag ...

Av Karin - 2 mars 2013 08:38

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev i detta forum. Livet är inte alldeles på topp just nu. Det är stor turbulens i min flock. För cirka en månad sedan började Etza och Tea att slåss. De har helt plötsligt börjat hata varandra. Vi har haft 3 re...

Av Karin - 2 januari 2013 19:07


Då har då 2012 klingat ut och det är dags att göra en sammanfattning av det året. Händelserikt ja det vet jag. Nu gäller det bara att komma ihåg vad som hänt.   Januari : Jag tränade en hel del lydnad med Tea och Etza. Jag hade fortfarande nån...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards