Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Karin - 18 oktober 2008 15:16

 "Mästerfotografen" Ida Ling har tagit bilden på medaljtrion.


Idag var det KM i lydnad på klubben. Etza var anmäld. Jag trodde att vi skulle köra platsliggning, linförighet, inkallning, apport och hopp över hinder. Alla på lydnadsklass 1 nivå utom apporten som var som en tvåa. När jag kom till klubben fick jag veta att det skulle bli hela lydnadsklass 1 programmet utom apporten som var som i lydnadsklass 2. Hoppsan tänkte jag. Jag har ju inte tränat på ställande och läggande under gång.

Jag hämtade Etza i bilen för att träna lite. Hon gjorde klockrena..... sättanden. Inte så konstigt för det är ju det vi tränar på just nu . Sättande under gång. Nåja det tog inte så lång tid innan hon hade fattat att det var ligg och stå som gällde.

Jag var ändå ganska nervös när jag gick in på planen. Man vet ju aldrig vad hon hittar på. Den lilla damen. Först var det platsliggning. Det gick bra trots att hunden bredvid reste sig. Sen var det tandvisning. Detta var jag lite nervös för. Vi har ju inte tränat tandvisning påevigheter och jag vet ju hur hon kan vara vid hantering. Men jag hade inte behövt oroa mig. Det gick jättebra.

Sen gick faktiskt alltihopa  som på räls. Visserligen tappade jag henne en kort stund i linförigheten men ställandet gav en 10 och läggandet 9,5.

Vi fick aldrig veta några poäng så det var spänd förväntan när det återstod 2 ekipage vid prisutdelningen. Det var Tomas med Lakritz och jag med Etza. Jag trodde säkert att Tomas hade vunnit. Men det visade sig skilja bara 2 ynka  poäng. Etza och jag vann på 195 och Tomas och Lakritz fick 193. Maxpoäng var 210 eftersom man hade en 2a i koefficient på apporteringen.

Glada fick vi rosett, bajspåsar och pipleksak. Nu gäller det att träna som sjutton så att vi törs ställa upp på Lucia Cup. För det är ju så himla kul....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards