Etza, Tea & Nikes dagbok

Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Karin - 27 oktober 2008 22:17

Idag var Etza och jag hos veterinären. Dels var det dags med vaccinering men jag ville också kolla upp hennes ögon som rinner av och till samt ta blodprov på henne som visar om det var någoon fästingsjukdom som hon hade i somras eller inte.

Etzas har konjunktivit dvs ögoninflammation på det vänstra ögat. För det har hon fått en salva som vi ska använda i 14 dagar. Hon har också en liten bakre polkatarakt (gråstarr) på båda ögonen. Den sitter mitt i och stör henne inte så mycket sa veterinären. Han trodde inte heller att det var nån sådan som ska bli värre utan han sa att det är ungefär som om jag har lite kladd på glasögonen. Hoppas verkligen det för jag blev lite chockad av att höra detta.

Undrar om det är därför som hon ibland är lite klumpig när hon hoppar?

Sen var det dags att ta blodprov. Stackars Etza. Hon var redan ganska obekväm med situationen sedan Bosse lyst henne i ögonen och kollat tårflödet. Nu var jag tvungen att tjuvhålla henne och hon storgrät när blodprovet togs. Det kändes hemskt att behöva utsätta henne för det när man inte kunde förklara varför. För att hitta något positivt i det fick jag lov att tänka att hon måtte väl ändå vara frisk när hon protesterar så högljutt. När hon var sjuk i somras lät hon allt hända utan att säga ett knyst. För då var hon ju rejält medtagen med hög feber och allt. Vi passade i alla fall på att ta en påse provgodis och det fick hon smaka på vägen hem som plåster på såren. Man blir lätt fjollig när det gäller ens hund. :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards